افتتاح و بهره‌برداری از هشت طرح عمرانی در بخش کشاورزی آمل

سیدحسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر هراز از افتتاح هشت طرح عمرانی تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی شهرستان آمل خبر داد و گفت: این هشت طرح با اعتبار 41 میلیارد و450 میلیون ریال در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که سه طرح از طرح‌های افتتاحی امسال  شامل دو پروژه پرورش مرغ گوشتی و ماهی سرداآبی، تولیدی است.

 

وی به پرورش مرغ گوشتی در دو روستای قادی‌محله هرازپی و قراء کلا دابو اشاره کرد و افزود: این طرح با اعتبار بالغ بر 27 میلیارد ریال که 6 میلیارد آن تسهیلات بانک کشاورزی و از محل صندوق توسعه ملی و 21 میلیارد ریال دیگر آن از سهم متقاضی هزینه شد و ظرفیت این دو پروژه 50 هزار قطعه جوجه با تولید 580 تن در سال و اشتغال هشت نفر به‌طور دائم است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به ظرفیت پرورش ماهی سردآبی در روستای نوده هرازپی که جزو طرح‌های تولیدی است، تصریح کرد: برای این طرح اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال که یک میلیارد و 500 میلیون ریال از تسهیلات بانکی و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از سهم متقاضی هزینه شد و با ظرفیت تولیدی 30 تن در سال 2 نفر به‌طور دائم مشغول به کار هستند.

 

این مسئول با بیان اینکه پنج طرح عمرانی دیگر خدماتی است، اظهار کرد: این پنج طرح خدماتی شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، تجهیز و برقی کردن چاه کشاورزی و پوشش بتنی آنها با اعتبار 10 میلیارد و 450 میلیون ریال است.

 

حسین اسلامی ادامه داد: حجم عملیات این طرح 93 هکتار تجهیز و نوسازی شالیزاری، یک هزار و 600 متر پوشش بتنی کانال آب و 180 متر تجهیز چاه کشاورزی است که 360 کشاورز از آن بهره‌مند شدند.

 

وی در پایان به برگزاری 10 برنامه متنوع در هفته جهاد کشاورزی امسال اشاره کرد و یادآور شد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری همایش‌های کشاورزی پایدار با فرهنگ مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در عرصه کشاورزی، تشکل‌های بخش کشاورزی، برگزاری کلاس‌های ترویجی و مهارتی، توزیع گل به نمازگزاران در نماز جمعه و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران است.