ننگ حادثه منا در تاریخ آل سعود ماندگار خواهد شد

به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با خانواده معظم شهدای منا که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم برگزار شد، گفت: فاجعه منا درد و مصیبت عظیمی بود و ظلم بزرگی را بر مسلمانان وارد کردند و موجب تأسف و تألم مسلمانان شدند.

وی ادامه داد: این فاجعه بزرگی بود و ننگ آن در تاریخ آل سعود ثبت و ضبط خواهد شد و بدتر اینکه جوامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در مقابل این همه کشته سکوت اختیار کردند.

استاد برجسته حوزه اضافه کرد: دشمنان امیرالمومنین(ع) همانطور که در زمان علی(ع) هم با حضرت دشمنی داشتند با پیروان و دوستداران ایشان نیز امروز دشمنی دارند و در این قضیه نیز عداوت خویش را نشان دادند. ظلمی که در حق امیرالمومنین علی(ع) روا داشتند امروز با شیعیان ایشان روا می‌دارند.

وی افزود: این حرکت‌ها در تاریخ ماندگار خواهد شد طایفه کودک کش، که مدعی مسلمانی هم هستند و مایه سرافکندگی مسلمانان شده‌اند و داعش که امروز با رفتار خشن و دور از انسانیت زشت‌ترین رفتارها را بنام اسلام انجام می‌دهد.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: اما شما خانواده معظم شهدای منا با همه صدمات و رنجی که داشتید بدانید که به این جایگاه و مقامی که خداوند به شما داده باید افتخار کنید.

وی ادامه داد: شهدای شما که در لباس احرام به شهادت رسیدند، جایگاه رفیعی دارند و شما نیز با صبر و عفاف و حجاب و دفاع از دین و ولایت و اهل بیت(ع) باید حافظ ارزش‌های آنان باشید و به عنوان الگو مطرح شوید.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار ضمن گرامی داشت یادو خاطره شهدای منا گفت: این عزیزان در سخت ترین شرایط و براثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی آل سعود جان خویش را از دست دادند و در لباس احرام به شهادت رسیدند.

سردار سید جواد هاشمی افزود: اکنون در اولین سالگرد شهادت این شهدای والامقام از مقام شامخ هشت شهید منا در قم تجلیل صورت می‌گیرد.