کلید حل مشکلات مسلمانان دست علمای تمام فرق اسلامی است

آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با تاکید بر لزوم وحدت حول ریسمان الهی اظهار داشت: امروز نیاز مسلمانان در آیه وحدت جمع می‌شود چرا که جنگ در مناطق اسلامی و تمام خونریزی‌ها، آدم کشی‌ها، از بین بردن زیرساخت‌ها در کشورهای اسلامی و خاورمیانه است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قرآن کریم تفرقه در جهان اسلام را با آیه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" دوا کرده است افزود: امت متفرق مانند کسی است که درون چاه بیفتد و راه نجات این انسان چنگ زدن به ریسمانی است که او را نجات می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: از نظر قرآن مسلمانان متفرق مثل کسی هستند که درون چاه افتاده و برای نجات باید به حبل وحدت چنگ بزنیم تا تمام مشکلات حل شود اما این مسئله گوش شنوا و دیده بینا نیاز دارد.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه همه علمای ادیان اسلامی باید بدون توجه به اختلافات مسئله تفرقه در جهان اسلام را حل کنند، تصریح کرد:  علمای اسلام که دلشان برای اسلامی می‌سوزد و قلبشان برای اسلام می‌تپد باید این مشکل را حل کنند.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه علمای اسلام باید در مشترکات با هم متحد شوند، خاطرنشان کرد: علمای اسلام باید درباره آتشی که دامن جهان اسلام را گرفته به وحدت برسند، این وضعیت برای کسی است که درون چاه افتاده و نجات تنها در وحدت خلاصه شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه خدا، کتاب، قبله و سنت را از مشترکات مسلمانان برشمرد و گفت: کلید مشکل‌ها دست علمای اسلام تمام فرق اسلامی است که می‌توانند با وحدت بر آیه "‌وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" این مشکلات را حل کنند.

به گفته وی تفرق کلمه در کنار عذاب‌های‌الهی از آسمان و زمین است اگر تفرق بین وزرا و عقلا باشد دو قطبی کردن جامعه تفرق به بار می‌آورد اما اگر به وحدت تکیه شود همه مسائل برطرف می‌شود.