اعزام 40 لرستانی به راهیان نور

نبی اله شمس بیرانوند، گفت: امروز با تهدیدات بسیار گسترده فرهنگی دشمن رو به رو هستیم و در این راستا راهیان نور بهترین فرصت برای مقابله با این تهدیدها است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: یکی از برنامه‌های موثر فرهنگی که به درستی واقعیت‌های دفاع مقدس، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا را به نسل جوان جامعه منتقل می‌کند و از دغدغه‌های مهم و مورد توجه رهبری بوده، اردوهای راهیان نور است.

شمس بیرانوند، با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق جنگی افزود: بازدید ایشان از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس یک ابتکار الهی و انقلابی شایسته در راستای شناساندن اجزای برجسته حادثه بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان است.

وی تصریح کرد: فراموشی و تحریف، دو آسیب و خطر بزرگ است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد لذا نخبگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس باید با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه فرهنگی اجازه ندهند این حماسه دستخوش تحریف و فراموشی شود.

وی با بیان اینکه نکته کلیدی اردوهای راهیان نور ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است، اظهار داشت: این اردوها به صورت همه ساله با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: راهیان نور در چند مرحله برگزار می‌شود که گسترده ترین آن راهیان نور جنوب و غرب کشور است که در فروردین ماه برگزار می‌شود.

شمس بیرانوند، گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور اهداف زیادی دارد که یکی از آنها آشنایی بسیجیان با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

وی با اشاره به اینکه نخستین اعزام اردوهای راهیان نور سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان از تاریخ 17 فروردین آغاز و تا 20 فروردین ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در این مرحله 40 نفر از اعضای حلقه صالحین بسیج جامعه پزشکی این استان با یک دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.