سر ریز شدن سد باعث غرق شدن روستا شد+تصاویر

روستای گوشه دواریجان به علت سرریز شدن سد کمال صالح استان مرکزی به زیر آب فرو رفت و اهالی این روستا که بالغ بر  80 خانوار می باشند از ترس جانشان به دامنه ی کوه ها پناه برده اند.

مدیر نظارت بر سد مروک دورود در این باره گفت: سد مروک کاملا استاندارد ساخته شده است و مشکلی ندارد،بارش باران باعث جاری شدن آب از سد کمال صالح استان مرکزی شده است،و دو سوم آب سد کمال صالح قرار است در مخزن سد مروک ذخیره شود،با توجه به خالی بودن یک سوم سد،ظرفیت خالی برای ذخیره آب از طرف سد کمال صالح را داریم.

وی در ادامه افزود: از خیلی قبل تر هشدار داده بودیم که روستا را تخیله کنند و به شهرکی که در بالای روستا قرار دارد بروند ولی اهالی روستا توجه نکردند و نتیجه این شد که بامداد امروز تعدادی از خانه های روستا به زیر آب رفت.

محمد اکبری یکی از اهالی روستا افزود: تمام ساختمان های این روستا بعد از زلزله ی اخیر مجدد باز سازی شده است و هیچ یک از مسئولین جلوی ساخت و ساز این ساختمان ها که در مسیر آب سد و خطر آب گرفتگی بودند را نگرفته است،بلکه به ما وعده ی پرداخت هزینه های ساخت و ساز را داده اند که تا این لحظه که سالها از زلزله می گذرد هیچ خبری از آن وعده های سر خرمن نیس و ما به ناچار به دامنه ی کوه برای نجات جانمان پناه برده ایم.

آب گرفتگی روستای گوشه دورود

اسماعیل اکبری یکی دیگر از اهالی روستای گوشه به خبرنگار بازتاب گهر گفت: دیروز ساعت 5 غروب به ما اعلام کرده اند که احتمال تخریب سد کمال صالح وجود دارد و باید منازل خود را تخلیه کنیم و به جایی غیر از آن منطقه برویم،وقتی در مورد وسایل و بقیه ی زندگی از آنها سوال کردیم به ما گفتند شما فقط خود را نجات بدهید و وسایل خود را رها کنید و فرار کنید،وی از طلب 15% اهالی روستا از سد مرووک خبر داد و گفت مشکل اصلی و ماندن ما در این روستا طلب 15 درصدی زمین ها و ملکمان است که از سال 81 تا به حال با ما تسویه نکرده اند و ما واقعا بدون 15% طلب نمیتوانیم منازل بدون سقف خود در بالای روستا را بسازیم.

آب گرفتگی روستای گوشه دورود

شورای روستای گوشه علی لشنی در ادامه صحبت های دیگر اهالی روستا گفت: معاون امور استانداری جناب آقای محمد اصلانی به روستای ما آمد و گفت پول شما را تا 40 روز آینده پرداخت خواهیم کرد ولی متأسفانه این وعده به تحقق نپیوست و مردم روستا همچنان در انتظار وعده های دروغین مسئولین استان نشسته اند. دیشب طی اعزام گروهی از مسئولین به منطقه سعی کردند از اهالی محل به زور تعهد بگیرند که آب را روی روستا ببندند و هر چه سریعتر منازل خود را تخلیه کنند که با ممانعت اهالی روستا واجه شدند.

آب گرفتگی روستای گوشه دورود

محمد علی باجلان دیگر اهالی روستا به خبرنگار ما گفت: دیشب هلال احمر تعداد 20 چادر در دامنه ی کوه برای اهالی روستا نصب کرد،و وقتی از آنها سوال کردیم چطور می شود امورات را در این دامنه کوه بدون برق و آب گذراند جواب سر بالا به ما دادند و گفتند همان که زنده اید خدا را شکر کنید،و وقتی از مسئولین هلال احمر درخواست چادر کردیم برای لوازم خانه به ما گفتند: اگر چادر برای وسایل هایتان میخواهید باید به هلال احمر تهران مراجعه کنید ما چادر فقط برای خواب داریم نه وسایل..تمام وسایل ما در زیر باران مانده و کسی نیست به داد ما برسد.

آب گرفتگی روستای گوشه دورود

علی اصغر رحمانی پیرمرد 80 ساله روستا گفت: از ما خواسته اند تا بدون دریافت پول زمین ها و خانه هایمان آنجا را تخیله کنیم و به جایی بیاییم که نه سقف دارد نه آب و نه برق....برای مصارف خانگی ما حدود 2 کیلومتر باید پیاده رویی کنیم و با 4 لیتری آب بیاریم.

علی اصغر رحمانی با چشمانی گریان از خبرنگار ما خواست که این خبر را بازتاب دهید شاید مسئولین به دادمان رسیدند.

آب گرفتگی روستای گوشه دورود

روستای گوشه از توابع شهرستان دورود و در 70 کیلومتری استان مرکزی قرار دارد،بدنبال سر ریز شدن سد کمال صالح در استان مرکزی و ذخیره بیش از حد آب در پشت سد مروک لرستان و احتمال خطر برای ساکنان روستای گوشه تعداد 20 عدد چادر در دامنه ی کوه احداث شده است.

 

آب گرفتگی روستای گوشه دورود

 

آب گرفتگی روستای گوشه دورود

این هم تصاویر همان شهرک آجری بدون سقفی که مسئولین انتظار دارند اهالی روستا در آنجا زندگی کنند

آب گرفتگی روستای گوشه دورود