برنج‌های آلوده استان لرستان غیرقابل مصرف هستند

گزارشی در مورد وجود برنج های وارداتی آلوده در انبارهای استان لرستان با عنوان "وضعیت نامعلوم 4300تن "برنج آلوده" بعد از 18 ماه/ جدال مسئولان بر سر چگونگی "مصرف" برنج‌ها  صبح امروز  در لرستان منتشر شد و مدیرکل بازرسی استان لرستان در مورد وجود برنج‌های آلوده در استان و وضعیت توزیع یا توقف آنها به تسنیم پاسخ داد.

محمدرضا اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درخرم‌آباد، در رابطه با وضعیت برنج‌های وارداتی انبارشده در لرستان اظهار داشت: این برنج‌های وارداتی سال 91-92 به انبارهای استان لرستان واردشده و میزان آن 4500 تن است

وی در رابطه با تعیین تکلیف برنج‌های تاریخ‌ مصرف گذشته در استان افزود: در رابطه با مواد غذایی مرجع رسمی نظر، سازمان غذا و دارو و بهداشت است که آن‌ها نیز در سال 94 پس از انجام آزمایش نظر خود را دادند که آرسنیک برنج بالا و غیرقابل‌مصرف است.

مدیرکل بازرسی استان لرستان میزان برنج‌های وارداتی انبارشده را حدود 4500 تن برشمرد و عنوان کرد: پیش‌ازاین مباحثی مطرح شد که شرکت تخصصی بازرگانی ایران می‌تواند برای تعدیل آرسنیک یک سری کارها مانند مخلوط کردن برنج انجام دهد.

وی بیان کرد: با هماهنگی دادستان و معاونت غذا و دارو قرار است کارهای علمی و قانونی آن را انجام شود اما تاکنون گزارشی به بازرسی ارائه نشده تا مشخص شود کاری انجام‌شده است یا نه بنابراین هنوز ازنظر ما این برنج‌ها بحث مصرف را ندارند مگر اینکه مرجع رسمی کشور نظر خود را اعلام کند.

اشرف تصریح کرد: بعد از انجام آزمایش باید تعیین تکلیف شوند که مصرف دارند یا خیر،‌ اما اینکه چرا هنوز تعیین تکلیف نشدند سازمان غله باید پاسخ بدهد.