درخواست بی بی سی فارسی برای راه اندازی دفتر در ساری ، چرا ساری؟

این رسانه انگلیسی در این درخواست سه شهر تهران، اصفهان و ساری را برای گشایش دفتر خود درخواست داده و تاکید کرده است که ایجاد این دفاتر تدریجی و با استفاده از نیروهای محلی خواهد بود.اما چرا ساری؟

صادقعلی رنجبر عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرس دروس مدیریتی و جامعه شناسی در گفتگو خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، گفت: دو دیدگاه در خصوص چرایی این درخواست شبکه بی بی سی و راه اندازی دفتر در ساری مطرح می شود ، دیدگاهی با اهداف سیاسی و دیدگاهی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی که در نهایت خروجی آن سیاسی خواهد بود.

وی گفت: درخصوص دلایل سیاسی می توان به دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که شهر ساری در میان شهرهای ایران یکی از بی سابقه ترین رای ها را به حسن روحانی داد و در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز هردو نماینده اش از لیست امید انتخاب شدند.

رنجبر با بیان اینکه به نظر می رسد شبکه بی بی سی به شهرهایی با انتخاب های اصلاح طلبانه و تجدید نظر طلبانه نگاه ویژه دارد افزود: این شبکه در راستای این تئوری که " شهرهای کوچک را چگونه می توان فتح کرد" ساری را پایلوت فعالیت های خود می خواهد قرار دهد.

این استاد دانشگاه در خصوص هدف دوم این درخواست که رویکردی فرهنگی و اجتماعی دارد گفت: بسیاری از اهداف سیاسی با فعالیت های اجتماعی و فرهنگی پیش می رود و اخبار اجتماعی باورهای فرعی ایجاد می کنند که در نهایت خروجی آن سیاسی است.

وی با اشاره به آمار ورود گردشگران به مازندران که هر ساله در حال افزایش است گفت: مازندران پرتجمع ترین استان کشور در برخی فصول سال است و حضور خرده فرهنگ های مختلف فرصت مناسبی برای این شبکه معاند فراهم می کند تا اهداف سیاسی خود را دنبال کند.

رنجبر گفت: مازندران درآینده به کانون بزرگ فرهنگی و اجتماعی تبدیل می شود و با توجه به انتقال فرهنگ ها از مرکز و سایر استان ها به مازندران، این شبکه می خواهد جریان سازی فرهنگی و اجتماعی را از شمال کشور هدایت کند.

وی با بیان اینکه ساری رکورددار برگزاری جشن ها و جنگ های شادی است، افزود: وجود پارک ملل ساری که به کانون تجمع اقشار مختلف تبدیل شده است نیز از دیگر ظرفیت های فرهنگی این شهر شمالی است که می توان از آن برای جریان سازی های رسانه ای استفاده کرد.

این مدرس علوم اجتماعی دانشگاه گفت: اگر چه فی البداهه نمی توان به این درخواست با رویکرد منفی تعبیر کرد اما با توجه به سابقه این شبکه معاند، مسئولان فرهنگی کشور باید با مراقبت بیشتری به این درخواست رسیدگی کنند.