افزایش ترافیک درجاده های مازندران

احمد آفرین محمدزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، گفت: بیش از 38 میلیون تردد وسایل نقلیه دی ماه امسال در جاده های استان ثبت شد که از این لحاظ مازندران در رتبه سوم پرترددترین استان های کشور قرار گرفت.

 

وی افزود: به طور میانگین در هر ساعت حدود 54 هزار وسیله نقلیه در استان در حال تردد بود که این میزان 5/2 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال و ماه های گذشته بود.

محمدزاده گفت: محورهای ساری- قایمشهر ، آمل- بابل، بابل - قایمشهر ، بابل- بابلسر و ساری- نکا پرتردد ترین محورهای استان بودند و ساعت اوج ترافیک نیز بین ساعات 16 الی 18 بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: با بررسی و تحلیل آمار دریافتی از تعداد 100 دستگاه تردد شمار منصوب در محورهای استان مشخص شد، 4 درصد ترددها با سرعت غیر مجاز انجام شده است .

وی، سرعت بالای وسایل نقلیه، کنترل نکردن راننده و انحراف به چپ وسایل نقلیه را از جمله مهمترین دلایل تصادفات و تلفات جاده ای اعلام کرد و گفت: اداره مدیریت راه های این اداره کل در حال توسعه و نصب سامانه های هوشمند ثبت تخلفات تردد در محورهای استان با هدف کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان و افزایش ایمنی تردد در محورهای استان مازندران است.