صحن و سرای رضوی در سوگ امام جواد(ع) سیاه‌پوش شد

 به مناسبت فرارسیدن ۳۰ ذی‌القعده سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت جوادالائمه(ع) به همت خادمان آستان قدس رضوی، کتیبه‌ها و پارچه‌های مشکی در گوشه و کنار این حریم قدسی نصب‌شده است.

نصب دو کتیبه‌ بزرگ با عبارت‌های «یا جوادالائمه ادرکنی(ع)» و «یا جواد ابن الرضا(ع)» بر بالای ایوان‌های دو صحن اصلی انقلاب اسلامی و آزادی و همچنین دور ایوان‌ها، درب ورودی‌ها و سقاخانه، سوگ این امام همام را اعلام می‌کند.

پرچم‌های سیاه عزا نیز در صحن پیامبر اعظم(ص) حال و هوای حزن و سوگواری ایام شهادت امام جواد(ع) را در دل زائران و مجاورانی که برای عرض تسلیت به محضر حضرت رضا(ع) و شرکت در برنامه‌های این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف ‌شده‌اند را دوچندان کرده است.

صحن و سرای رضوی در سوگ امام جواد(ع) سیاه‌پوش شد

پیش‌بینی خدمات مورد نیاز زائران

دو چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) در دو شیفت صبح و بعدازظهر آماده پذیرایی از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

همچنین به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف از تأمین اقلام مصرفی موردنیاز همچون مُهر نماز و لیوان یک‌بارمصرف تا فرش آرایی و خدمات بخش صندلی‌های چرخ‌دار و زائر برهای برقی و موارد دیگر پیش‌بینی‌شده تا زائران و مجاوران در آرامش خاطر برای عرض تسلیت به پیشگاه مقدس امام هشتم به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.