حضرت‌ زینب (س) به بهترین‌ وجه پیامبری کردند
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین میرلوحی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه درخصوص وفات حضرت زینب (س) گفت:«السلام علیک یا جبل الصبر»؛ این عبارتی است که روی تل زینبیه نقش بسته است، و در این ایام که مردم ایران به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند، این عبارت برای آن‌ها یادآور حماسه  بزرگ  زینب (س) در کربلا می‌شود.بُعد اصلی زندگانی حضرت زینب (س) این بود که به حقیقت و به بهترین وجه پیامبری را اَدا کردند. یعنی کربلا سراسر عظمت، امامت، نبوت و یکپارچه اصول دین بود، اما به یک پیامبری نیاز داشت، که آن حضرت زینب کبری (س) بود.

وی در ادامه بیان کرد: شاعر همه زیبایی‌ها و جمال حضرت زینب کبری (س) را به خوبی در این بیت آورده است که «سِر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود/ کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.» بنای دشمنان امام حسین (ع) که دشمنان بشریت بودند، این بود که چیزی از اباعبدالحسین (ع) در زمین باقی نماند، به همین سبب دستور داد ۱۰ اسب سوار بر بدن حضرت (ع) بتازند. و در آن زمان و با آن دستگاه تبلیغاتی گسترده معاویه که توانست حضرت علی(ع) را به عنوان سارق بین مردم شام معرفی کند، حضرت زینب (س) چنان خطبه‌ای در شام و کوفه خواندند و از مظلومیت امام حسین (ع) و یارانشان گفتند که همگان مجبور به سرخم کردند وابراز پشیمانی شدند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی بارز حضرت زینب (س) و صبوری ایشان در حادثه کربلا، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زینب (س) جمله «ما رأیتُ الاّ جمیلاً...؛ هیچ چیز جز زیبایی ندیدم.»، است که در ایشان در سه مرحله صبر، رضایت و شکرگذاری به ما درس داده‌اند. مرحله اول را می‌شود در مقابله با مشکلات و آن حادثه عظیم عاشورا صبر کرد و یا در دومین قدم رضایت ساده است، اما شکرگذاری بالاترین مرتبه‌ای است که یک انسان در مقابل آن همه ظلم و شقاوت می تواند شکرگذار معبود خود باشد و اینکه بگوید جزء زیبایی چیزی ندیدم. این والاترین مرحله انسانیت است که این اتفاق را حضرت زینب (س) آن رقم زد.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی در پایان اظهار کرد: بایدگفت که امروز هم پرچم زینب (س) است که اصلی‌ترین زمینه سازان ظهور حضرت مهدی (عج) را در دمشق رهنمود می‌کند. شما در شام و دمشق مردانی، چون حججی‌ها را زیر پرچم «کلنا عباس نا یا زینب (س)» می بینید که از حریم زینبیه پاسداری می‌کنند. انشاالله عرصه نهایی آخرالزمان هم با علامداری حضرت زینب (س) انجام می‌شود و آن روز‌های خوش ظهور فراخواهد رسید.