طرح قرآنی 1452 عاملی موثری برای انس با قرآن

آیین اختتامیه طرح تابستانه قرآن کتاب زندگی و افتتاحیه این طرح صبح امروز چهارم  مهر ماه در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران با حضور حمیدشاه آبادی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی و جمعی مدیران و مسئولین رادیویی برگزار شد.

در این مراسم شاه آبادی معاون صدا ضمن قدردانی از تمامی مدیران حاضر در این طرح گفت: قرآن به عنوان کتاب زندگی باید در تمام شئون نقش آفرین باشد و جامعه ای قرآنی نخواهد بود مگر اینکه سبک زندگی قرآنی و انس با قرآن داشته باشیم. در این صورت نقطه عزیمت به تمام حرکات خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح قرآنی ۱۴۵۲ عامل موثری برای تسریع در این انس قرآنی است. انس با قرآن ابزار و وسایلی می خواهد و رسانه نقش آفرینی بیشتری در ارتباط با قرآن داشت چه آنها که انس با قرآن داشتند و چه کسانی که آرام آرام با این طرح همراه شدند.

شاه آبادی با اشاره به رادیو به عنوان رسانه ای که سبک زندگی قرآنی را دست دارد افزود: امسال بنا بر طرحی که از سوی ستاد طرح ملی حفظ ابلاغ شد  وظیفه معاونت صدا این بود که این فرآیند را توسعه دهد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ جزء سی اقدام ملی تأثیرگزاری در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: مباحث قرآنی از آن دست موضوعاتی نیست که بگوییم اختصاص به یک شبکه خاص دارد، بلکه تمام شبکه ها با قرآن گره خورده است. مگر ما سلامت را بدون رهنمود های قرآنی میتوانیم محقق کنیم؟

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رادیو در بخشهای مختلف به عنوان یک رسانه زندگی که تعامل جدی با مردم برقرار می کند. این اقدام و این طرح قرآنی را باید داشته باشد و ما خوشحالیم این کتاب زندگی در رسانه زندگی جایگاه مناسبی پیدا کرده و ما امیدواریم بتوانیم هرروز توانمندتر قرآن را نسبت به گذشته نشر دهیم.

وی افزود: برنامه سازان ما حرفه ای ترین افراد هستند که با شناخت مخاطب و نیازش بهترین برنامه ها را در اختیار علاقه مندان قرار داده اند. مخاطب در زمانهای مختلف خواسته های متفاوتی دارند و تهیه کنندگان این سلایق را به خوبی می شناسند.

شاه آبادی با تأکید براینکه کار سخت تری در پیش روی تهیه کنندگان و برنامه سازان قرار دارد، افزود: فاز اولیه کار انجام شد و بخش های بعدی وارد فضای سخت تر و پرکار تری خواهد شد وبرنامه ها همت بیشتری می طلبد. همچنین از تمام شبکه های رادیویی می خواهیم  گمان نکنند کار تمام شده بلکه به بخش تخصصی تر و فنی تری راه پیدا کرده که نیازمند برنامه ریزی محتوایی بیشتری خواهد بود.

وی با اعلام کمک از جامعه قرآنی گفت: در خواستم از جامعه قرآنی این است که  برنامه های شبکه های رادیویی را جدی تر پیگیری کنند و به ما کمک کنند تادر بخش های پاییزی و زمستانی بتوانیم با قوت بیشتری به برپایی این طرح قرآنی بپردازیم.

 وی با اعلام اینکه طرح ۱۴۵۲ مشارکت برنامه سازان قوی شبکه را می طلبد ادامه داد: همکاران در شبکه تخصصی قرآن به عنوان نیروی مهم محتوای اصلی را آماده کنند تا در بخش های بعدی این طرح مورد توجه شبکه های مختلف رادیویی قرار گیرد.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در پایان با اعلام اینکه پیشنهادات و انتقادات جامعه قرآنی میتواند به راهبرد اهداف قرآنی رادیو کمک کند، افزود: امیدواریم در پایان طرح ۱۴۵۲ پنج میلیون حافظ جز سی داشته باشیم و اگر این اتفاق بیفتد ما برای طرح های بعدی توانایی و انگیزه بیشتری خواهیم داشت.