قرآن به ما چه می گوید؟

سرویس مذهبی افکار- حضرت آیت الله مکارم شیرازی در کتاب اعتقاد ما می فرمایند:
ما معتقدیم: آنچه مورد نیاز انسان براى زندگى معنوى و مادى است، اصول آن در قرآن مجید بیان شده است، براى اداره حکومت و مسائل سیاسى، روابط با جوامع دیگر، اصول همزیستى، جنگ و صلح، مسائل قضایى و اقتصادى و غیر آن ضوابط و قواعد کلیه‏ اى بیان شده که به کار بستن آنها، فضاى زندگى ما را روشن می ‏سازد.

«و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شى‏ء و هدى و رحمة و بشرى للمسلمین، ما این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر همه چیز و مایه هدایت و رحمت و بشارت براى پیروان اسلام است‏».

به همین دلیل اعتقاد ما این است که هرگز «اسلام‏» از «حکومت و سیاست‏» جدا نمی باشد و به مسلمانان دستور می دهد زمام حکومت ‏خود را در دست گیرند، و ارزشهاى والاى اسلام را به کمک آن زنده کنند، و جامعه اسلامى چنان تربیت‏ شود که عموم مردم در مسیر عدالت و قسط قرار گیرند و حتى عدالت را درباره دوست و دشمن اجرا کنند.

يا ايها الذين آمنوا كونوا قوامين بالقسط شهداء لله و لو على انفسكم او الوالدين و الاقربين، اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد،كاملا قيام به عدالت كنيد و براى خدا شهادت دهيد هر چند (اين گواهى) به زيان خود شما يا پدر و مادر و نزديكان شما بوده باشد.