شور و شعور عزاداران حسینی در محرم امسال/ مدال افتخار بر سینه عاشقان اباعبدالله (ع)

اخبار مذهبی- دهه اول محرم الحرام سال 1442 هجری قمری به پایان رسید. اینبار اما عزاداران حسینی و دلدادگان به فرهنگ عاشورا و حضرت سیدالشهدا(ع) با دیگر نشان دادند منطق آنها منطقی مبتنی بر راه و روش اهل بیت (ع) است و با وجود کرونا این عشق و عقل را در یک نقطه به تصویر کشیدند.

به گزارش افکارنیوز، دوربین ها این روزها لحظات متفاوتی را ثبت کردند، از سویی عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی نشان دادند جان مردم از هر چیز برای آنها مهمتر است و نمی گذارند حتی یک عزادار امام حسین(ع) تب کند.

اما متاسفانه از سوی دیگر دوربین ها لحظاتی را ثبت کردند که برخی ها در زمان تعطیلات تاسوعا و عاشورا ی حسینی جاده ها را با وجود کرونا گز کرده و به تفریح مشغول شدند. تصاویر جاده چالوس و دیگر جاده های شمال و آمار نشان می دهد بیش از 2 میلیون خودرو از این جاده ها تردد کردند.

محمد حسین پویانفر

اگر چه شبکه های معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی و معاندین با دین و مذهب تشیع و مخالفان عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) سعی کردند در طول این دهه اول محرم هر نوع سنگ اندازی را در مسیر برگزاری روضه ها انجام دهند اما باز هم بچه هیاتی ها و عزاداران حسینی نشان دادند بیش از هر کسی دلداده مسیر اهل بیت (ع) بوده و تمام ضوابط و مقررات و پروتکل ها را برای مقابله با کرونا انجام دادند.

همین بچه هیاتی ها بودند که حتی قبل از محرم و به فرمان رهبر معظم انقلاب مشغول کمک های مومنانه شدند تا از مستضعفان دستگیری کنند.

همین هیاتی ها بودند که در خیابان های شهر شروع به ضد عفونی کردن معابر کردند و خیمه های اقلام بهداشتی به راه انداختند.

آری، راه و روش حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع) راه و روش ایثارگری است، این ایثار را بچه هیاتی ها به خوبی نشان داده و در آزمون برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی سربلند بیرون آمدند.

اینبار باید با تاسی از حضرت زینب (س) بگوییم ما رایت الا جمیلا. به راستی جز زیبایی در این مراسم های عزاداری ندیدیم، جز شور همراه با شعور نبود. آنجا که مداح اهل بیت حاج محمود کریمی برای دل عزاداران و به خاطر کرونا دوره گرد شد و هیات ها را به کوچه ها برد.

محمود کریمی

در کنار کوره پز خانه های جنوب شهر حاج محمود بر روی چهارپایه رفت و برای خردسالان و نوجوانان روضه خواند و یا دیگر مداحان اهل بیت(ع) که روضه حضرت سیدالشهدا را در کوچه و پس کوچه های شهر اقامه کردند و دیدیم چگونه بی ریا در کنار خانواده های شهدا در کنار پیاده رو روضه خواندند.

امسال برای عزاداران حسینی سال آزمون بود و چه خوب عزاداران امام حسین(ع) از این آزمون بیرون آمدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امسال بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر برگزار نشدن مراسم عزاداری در زیر سقف تنها در حسینیه امام خمینی(ره) نشست و برنامه های روضه امسال به شکل مستقیم از صدا و سیما برای مردم پخش شد تا امام خامنه ای نیز نشان دهد التزام عملی به پروتکل های بهداشتی در محرم امسال داشت.

ای کاش آنهایی که دم از مقابله با کرونا می زنند مانند عزاداران حسینی قدم بر می داشتند .

حساب توئیتری پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از تقدیر رهبر معظم انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزاداری خبر داد.

وزیر بهد‌اشت نیز از عزاداران حسینی تشکر کرد و د‌ر کنار تشکر از هیئتی‌ها برای رعایت ضوابط بهد‌اشتی خطاب به مسافرینی که در عزای سید و سالار شهیدان به سفر های غیر ضروری رفتند د‌ر صفحه شخصی خود نوشت: «ای‌کاش توانی، اختیاری، ابزاری یا مد‌د‌ی فراتر از تمنا و خواهش و التماس د‌اشتم تا با این ترد‌د‌های بی‌رویه برای روز‌های سخت خیز مجد‌د بیماری و زحمت و گرفتاری همکارانم مضطرب نمی‌شد‌م و تا این حد از مظلومیت، خستگی و برد‌باری‌شان شرمسار نمی‌گشتم.»

سعید نمکی همچنین د‌ر نامه‌ای به مقام معظم رهبری ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری محرم نوشت: «صمیمانه مراتب قد‌رد‌انی و سپاس بیکران خود و همه همکارانم را خد‌مت حضرتعالی که د‌ر برگزاری مراسم عزای حسینی، نماد‌ین و همچون همیشه د‌رس‌آموز و اسطوره‌وار عمل فرمود‌ید، تقد‌یم می‌د‌ارم. بی‌ترد‌ید خیل عظیم علمای عالیقد‌ر، وعاظ ارجمند، مد‌احان عزیز و هیئت مذهبی عزاد‌ار با پیروی از این شیوه بزرگوارانه و خرد‌مند‌انه، محرمی با عظمت و د‌ور از آفت بیماری با ویروس منحوس د‌ر تاریخ سرزمینمان رقم خواهند زد.»