300 هزار متر مربع از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

مجید شارقی مدیر املاک وحقوقی  اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: با اقدام به موقعه  تیمهای گشت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی و پس از اخذ مجوز قضایی دادستان بالغ بر 300 هزار  متر مربع از اراضی ملی به ارزش کل  118  هزار میلیون ریال آزادسازی و به بیت المال بازگشت داده شد.

10

شارقی اظهار کرد: این اراضی ملی در شهرستانهای اراک، خنداب، خمین، کمیجان و تفرش بوده است.

وی درخصوص جزئیات این رفع تصرف در شهرستان اراک  بیان کرد: بیش از 70 هزار مترمربع از این اراضی درحوزه استحفاظی شهرستان اراک به ارزش 3 هزارو هشتصد میلیون ریال در منطقه قنات آقاکوچک و همچنین کوی علی ابن ابیطالب (ع) کلان شهر اراک صورت گرفته است.

مدیر املاک وحقوقی  اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی درخصوص ارزش ریالی رفع تصرفات اخیر در سطح سایر شهرستانهای استان گفت: بیشترین رفع تصرفات از حیث ارزش ریالی مربوط به پلاک ثبتی 1954 اصلی 1 فرعی در شهرستان تفرش به مساحت 3804 مترمربع به ارزش 28 هزار و پانصد میلیون ریال و کمترین آن در شهرستان کمیجان به مساحت 50 هزار مترمربع در پلاک ثبتی 1183 و به ارزش 1100 میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در شهرستان خمین از قطعه زمینی به مساحت  30 هزار متر مربع به ارزش 1500 میلیون ریال و همچنین در شهرستان خنداب از 150 هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان ( در پلاک ثبتی 63/77 ) رفع تصرف شده اند.