زمین‌خوار میلیاردی در اراک دستگیر شد

سرهنگ یوسف سپهوند با اشاره به دستگیری زمین‌خوار میلیاردی در اراک اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی استان شکایتی مبنی بر اینکه زمین خواری به پلیس تسلیم کرد که پیگیری این موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در شکایت راه و شهرسازی فردی یک قطعه زمین دولتی به مساحت 17 هزار و 341 مترمربع به ارزش 20 میلیارد ریال را در یکی از شهرک‌های صنعتی اراک به تصرف خود درآورده بود و در آن کشت محصولات کشاورزی انجام می‌داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد مورد نظر به اخطارهای مکرر اداره راه و شهرسازی استان مبنی بر رفع تصرف زمین مذکور اعتنایی نکرده است و به ادامه فعالیت خود در این زمین‌ها ادامه داده است.

سپهوند با اشاره به بازجویی از این زمین‌خوار گفت: در مراحل رسیدگی به پرونده با هماهنگی دستگاه قضایی، متهم به پلیس آگاهی فرا خوانده شد و در بازجویی‌ها مدعی شد زمین مورد نظر بر اساس یک سند مشاعی به مدت 50 سال است که در تصرفش بوده و در آن کشاورزی کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اظهارات متهم پرونده، بررسی دقیق موضوع از سوی کارشناسان دادگستری انجام و مشخص شد که مالکیت زمین‌ها ملی است و تصرف این اراضی به صورت غیرقانونی صورت گرفته است.

سپهوند خاطرنشان کرد: این زمین رفع تصرف شد و فرد متخلف نیز برای برخورد قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

15 فقره سرقت در اراک و شازند کشف شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 15 فقره سرقت در شهرهای اراک و شازند کشف شده است.

سرهنگ سید نورالدین حسینی با اشاره به کشف 15فقره سرقت در اراک و شازند اظهار داشت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر سرقت با شیوه و شگردی خاص از داخل مغازه‌ها و اماکن خصوصی در محدوده شهرستان‌های اراک و شازند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته سارقی حرفه ای در این رابطه شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های فنی صورت گرفته به 15 فقره سرقت از داخل مغازه‌ها، خودروها و سایر اماکن خصوصی در شهرستان‌های اراک و شازند، با مشارکت سه همدست دیگرش اعتراف کرد.

حسینی بیان کرد: در ادامه تحقیقات ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان 3هم‌دست دیگر این متهم به همراه 4نفر از خریداران اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند و اعضای این باند سرقت با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

وحدت عاملی مهم در حفظ کیان اسلام است

فرمانده انتظامی استان مرکزی وحدت مسلمانان را سدی در برابر توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن و عاملی مهم در حفظ صیانت و کیان اسلام برشمرد.

سردار کیومرث عزیزی در جمع کارکنان انتظامی شهرستان اراک با اشاره به اهداف زیاده‌خواهان در برابر جهان اسلام اظهار داشت: در عصر حاضر دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی‌های گسترده و سرمایه‌گذاری‌های سنگین، در تلاش هستند موجبات تزلزل بنیان جامعه اسلامی را فراهم سازند.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از اصول ناب اسلامی در برابر تهاجمات فرهنگی علیه مسلمانان تاکید کرد و افزود: متخاصمان به اسلام قصد دارند این مهم را با ایجاد گروهک‌های تروریستی به ظاهر اسلامی که هیچ رابطه‌ای با این دین الهی ندارند، به انجام برسانند که تنها راه مقابله با آنان بهره‌گیری از اصول ناب اسلامی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: دنیای غرب از طریق تحریف شخصیت‌های مورد احترام مسلمانان، همواره سعی در تخریب وجهه اسلام دارد و حتی این عناد گاهی فراتر از حد ظاهر شده و به تخریب کلام‌الله مجید نیز می‌رسد، به همین سبب مسئله وحدت نیز توسط دشمنان مورد تحریف قرار گرفته است.

عزیزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دین مبین اسلام از ابتدا خواهان زندگی مسالمت‌آمیز در چارچوب یک سری اصول و قواعد نسبت به تمام ابنای بشر بوده است، آغاز پیدایش و گسترش این دین مبین به علت این که منافع عده‌ای انحصارطلب و مستکبر را با مخاطره همراه ساخته است، آنان را مصمم کرده که دین اسلام را به هر نحوی مورد هجمه قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی جنگ و خون‌ریزی، شبهه‌افکنی و تحریف ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام و نفوذ را برخی از راهکارهای دشمن در هجمه به جهان اسلام خواند و گفت: هدف کلی این خصومت‌ها تحت تأثیر قرار دادن دین اسلام و بدبین کردن مردم جهان نسبت به این دین الهی است تا جایی که این عناد از زمان نبی مکرم اسلام تاکنون ادامه یافته و در عصر حاضر این تهاجم، عمیق‌تر و خطرناک‌تر شده است.

وی افزود: دشمن‌شناسی را یک تکلیف و نیاز برای یک فرد مسلمان است و برای تشخیص شیوه‌های دشمنی مستکبران، لازم است تمام مسلمانان متحد شده و برای مقابله با دشمنان اسلام به‌ پا خیزند.

عزیزی تصریح کرد: نخستین گام رسیدن به وحدت هم‌گرایی است و بدون به رسمیت شناختن هم‌گرایی، هیچ وحدتی محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از وحدت، نزدیک کردن صاحبان مذاهب مختلف به هم دیگر با تکیه بر مشترکات و قرار دادن همه مسلمانان در صف واحد در برابر دشمنان قسم خورده اسلام است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به دیگر اهداف وحدت در دنیای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اهداف مهم وحدت تصحیح نگاه جامعه جهانی نسبت به دین مبین اسلام و ترسیم خطوط حائل میان اسلام و فرقه‌های جعلی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی که هیچ‌گونه نقطه تاریکی در سیاست‌های پیامبر عظیم‌الشان اسلام و امامان معصوم نیافتند، امروزه سعی در به حاشیه راندن اسلام دارند و از سر استیصال به تاسیس فرق جعلی که به نوعی زمینه‌ای برای افراطی نشان دادن اسلام لست، روی آورده‌اند.

عزیزی اضافه کرد: این فرقه‌های جعلی از سوی استعمار پیر به جهان اسلام تحمیل شده است تا تصوری غلط از اسلام در ذهن مردم برجای بگذارد، تصوری که نشأت گرفته از افراط‌گرایی و خشونت‌طلبی است، به گونه‌ای که سعی دارند جنایت‌های گروه‌های وهابی یا دیگر گروه‌های تکفیری، سلفی یا داعشی را به اسلام نسبت دهند و حقیقت ناب اسلام را که برگرفته از بخشش و رحمانیت است به دست فراموشی سپرده و آن را وارونه جلوه دهند.

6 هزار ثوب البسه قاچاق در عملیات پلیس دلیجان کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی دلیجان از کشف 6 هزار ثوب البسه قاچاق در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی هاشمی با اشاره به کشف این محموله قاچاق اظهار داشت: در راستای مبارزه همه‌جانبه با معضل قاچاق کالا و در پی کنترل محورهای مواصلاتی، مأموران انتظامی شهرستان یک دستگاه کامیون کشنده حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: در اقدامی غافلگیرانه کامیون متوقف و در بازرسی از آن 6 هزار ثوب انواع شلوارهای مردانه و زنانه قاچاق به ارزش 900 میلیون ریال کشف شد.

هاشمی تصریح کرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد محموله کشف شده، از یکی از شهرهای جنوبی کشور بارگیری و به مرکز کشور حمل می‌شده است که با توجه به عدم ارائه هرگونه مدارک مثبته گمرکی توسط راننده، وی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق سامانه تلفنی فوریت‌های پلیسی 110 به  پلیس اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با متخلفان اقدام لازم صورت پذیرد.