کلید منازل اجاره ای قشم در دست دلالان

این روزها اجاره مسکن به شکلی لجام گسیخته یکه تاز میدان تورم شده و در سایه نبود حتی کمترین=نظارتی و به دست برخی از بنگاه داران و دلالان  هر روز نرخی تازه را بر پیشانی سوئیت کوچک و بزرگ می چسبانند و در این میان آنچه به جایی نرسد فریاد مسافران درمانده و از همه جا رانده ای است که بی یار و یاور در این وادی سرگردانی رها شده اند تا برای ماندن در این جزیره هزینه های سنگینی پرداخت کنند .

 

افزایش بی حساب و کتاب کرایه خانه در سایه نبود نظارت مشکلی است که سال های سال ادامه دارد و هر روز دامنه بیشتری پیدا می کند و در حال حاضر یافتن خانه ای با اجاره بها و قیمت مناسب سخت ترین کار ممکن در جزیره قشم است .

 

در روز های پر تردد جزیره قشم افرادی سودجو به عنوان دلال در افزایش قیمت های منازل نقش بسزایی پیدا کرده اند به گونه ای که اجاره های منازل در عید نوروز به نحویی به آنها سپرده شده است تا از این فرصت شلوغی نهایت سواستفاده را بکنند .

 

افرادی درمیدان استقلال قشم و جاهای دیگر جزیره اقدام به اجاره دادن منازل می کنند که نقطه قالب تامل این اتفاق این است که هر دلال برای پیدا کردن مسافر برای منازل متوسط شبی ۱۰۰ هزار ریال و برای منازل شیک شبی ۲۰۰ هزار ریال پورسانت از صاحبان منازل اخد می کند که در یک حساب سرانگشتی خواهد دید که یک مسافر اگر یک هفته بخواهد در جزیره بماند بین ۷۰ هزار تومان تا ۱۴۰ هزار تومان باید به دلالان پول بدهند .

 

در کنار این سواستفاده صاحبان منازل هم اقدام به گرانی بیش از حد کرده اند و منازل کوجیک را از شبی ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان و منازل بزرگتر و شیکتر را از ۳۰۰ تومان تا ۵۰۰ تومان به مسافران اجاره می دهند .

 

لازم به ذکر است که این اجاره ها زمانی بالا گرفت که بارندگی در این جزیره شروع شده و مسافران مجبور بودند با هر قیمتی برای خود سرپناهی بگیرند و دلالان از این موقعیت سواستفاده کردند و قیمت ها را به طوری افزایش دادند که برخی از که توان مالی خوبی نداشتند مجبور شدند بعد از یک مدت کوتاه از جزیره خارج شوند .

 

رقم های نجومی باعث شده متقاضیان کم درآمد و قشر آسیب پذیر به منازل های اجاره ای اطراف و حاشیه شهر مراجعه کنند و بعضا به جای خانه ۳ خوابه با توجه به تعداد فرزندان به منازل با مقیاس کوچکتر و تعداد اتاق های کمتر روی آورند و برخی ها با وجود باد و باران در چادر ساکن شوند .

 

انتهای پیام/