آبرسانی به ۲۳ روستای هرمزگان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

عبدالحمید حمزه پور صبح امروز در بازدید از پروژه‌های آبشیرین‌کن در روستاهای این جزیره اظهار داشت: تا کنون 18 سایت آبشیرین‌کن در استان با هدف تامین آب روستاهای هرمزگان به بهره‌برداری رسیده و 10 پروژه دیگر نیز در دست احداث داریم.

وی بیان‌داشت: دولت امسال با تامین اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی، رفع مشکل آب 100 روستای هرمزگان را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان تصریح‌کرد: 6 سایت آبشیرین‌کن در شهرستان قشم جهت تامین آب جمعیت روستایی این جزیره فعال است که بیش از 16 هزار متر مکعب آب در روز تولید می‌کند.

حمزه پور با بیان اینکه دولت برای تامین آب روستائیان در هرمزگان یارانه پرداخت می‌کند، افزود: ماهیانه 2 میلیارد تومان هزینه خرید آب توسط دولت در استان است.

وی با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی در هرمزگان گفت: در دو سال اخیر با اقدامات انجام شده غالب بر 60 درصد جمعیت روستایی در قشم از نعمت آب لوله‌کشی و بهداشتی برخوردار شده و بیش از 800 کیلومتر شبکه لوله‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از بهره‌مندی 40 هزار نفر از جمعیت روستایی قشم از آب لوله‌کشی و بهداشتی خبرداد و گفت: پروژه آبرسانی به 23 روستا با اعتبار بالغ بر 19 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.