رقم اختلاس شده از اوقاف ملایر 200 میلیون تومان است

به نقل از نافع؛ حجت‎الاسلام محمد کاروند افزود: اخبار منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر اختلاس میلیاردی در اوقاف صحت ندارد و نه تنها 200 میلیون تومان بوده که بخشی از آن در همان روزهای اول از طرف متخلفان برگشت داده شده است.

وی با اشاره به دستگیری سه فرد متخلف در این زمینه اعلام کرد: پس از شناسایی تخله از طرف حراست، این پرونده با شکایت این جانب به دادستانی ملایر در دستور کار قرار گرفت و در همان ابتدای کار، مبلغی برگشت داده شد.

کاروند اظهار کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سراسر کشور، تمام فعالیت‎های مالی این سازمان و متعاقبا این اداره از شفافیت بالایی برخوردار است که اگر این سامانه مالی نبود و جزئی‌ترین عملکرد مالی در آن ثبت نمی‌شد ما نمی‌توانستیم چنین تخلفی را کشف کنیم.

وی ادامه داد: اداره اوقاف اهتمام ویژه و عزم جدی در برخورد با افراد سودجو و متعرضین به موقوفات را در خارج از مجموعه اوقاف را نیز دارد که تحت عنوان اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به پرداخت حقوق موقوفه کوتاهی می‌کنند.

کاروند  گفت: تاکنون تعدادی پرونده حقوقی و کیفری به مراجع قضایی در سراسر استان ارجاع داده شده که با برخورد قاطع دستگاه قضایی منجر به صدور احکام خلع ید و قلع و قمع بنا شده است.