کشف ۴ کیلو هروئین در فامنین

فرمانده انتظامی شهرستان فامنین از کشف 4 کیلو هروئین و دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: قاچاقچی فراری توسط عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس‌های آگاهی و پاوا در شهر پرند رباط‌کریم دستگیر شد.

محمدباقر سلگی افزود: این قاچاقچی موادمخدر که به صورت عمده اقدام به توزیع مواد مخدر از نوع هروئین در شهرستان‌های فامنین و کبودراهنگ می‌کرد پس از دو ماه تعقیب و مراقبت در آخرین اقامتگاهش در شهر پرند، در یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران پلیس فامنین دستگیر شد.

وی بیان کرد: این قاچاقچی چندین مرحله هنگام حمل مواد به شهرستان فامنین به محض مشاهده مأموران با رها کردن مواد مخدر و خودرو اقدام به فرار کرده بود و همچنین به صورت مداوم اقدام به تغییر محل سکونت خود می‌کرد تا محل سکونت وی شناسایی نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان فامنین گفت: دو ماه قبل در پی خبری مبنی بر ورود مواد مخدر به شهرستان، پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام به ایست و بازرسی محور این شهرستان کردند که این قاچاقچی به محض مشاهده مأموران با رها کردن خودرو پژو پارس اقدام به فرار کرد که در بازرسی از خودرو وی مقدار 4 کیلوگرم هروئین کشف شد.

وی عنوان کرد: بالاخره پس از شناسایی محل سکونت وی در شهر پرند پس از هماهنگی با مقام قضایی، محل محاصره و در نهایت مأموران متهم را که با سلاح سرد به طرف مأموران حمله‌ور شده بود را دستگیر و به شهرستان فامنین منتقل کردند.

سلگی با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی اعزام و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد، افزود: یکی از راه‌های مقابله با مواد مخدر همکاری مردم با پلیس است.

دستگیری سارقان طلاجات کودکان در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری دو نفر سارق طلاجات کودکان در همدان خبر داد و اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت طلاجات کودکان در یکی از مناطق همدان، مأموران کلانتری 13 عین‌القضات، دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

پژمان قویمی افزود: با تحقیقات انجام گرفته از مالباختگان و بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد سارقان دو نفر زن و مرد هستند که در پوشش خانواده به کودکان نزدیک شده و با سرگرم کردن آنها اقدام به سرقت طلاجاتشان می‌کنند.

وی بیان کرد: با مشخص شدن شیوه و شگرد سارقان، مأموران یگان تجسس این کلانتری پس از چند روز تلاش مداوم یکی از سارقان را شناسایی و نامبرده را که زنی 31 ساله بود را دستگیر کردند که پس از انتقال به کلانتری، در بازجویی‌های انجام گرفته به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت چند فقره النگو و طلاجات کودکان به همراه مردی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان تصریح کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضایی و همکاری متهمه، با استفاده از شگردهای پلیسی دومین متهم را نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی گفت: با انتقال متهم دوم به کلانتری و بررسی‌های لازم مشخص شد که وی دارای چندین فقره سابقه سرقت است که با دستور مقام قضایی برای بررسی بیشتر جرایم، متهمان در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفتند.

کاهش 31 درصدی وقوع سرقت در کبودراهنگ

فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ از کاهش 31 درصدی وقوع انواع سرقت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: این توفیق در راستای تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی این شهرستان در کاهش وقوع سرقت‌ها کسب شده است.

محمدعلی محمدی افزود: با تقویت گشت‌های انتظامی در مناطق مستعد جرم و کنترل سارقان سابقه‌دار سعی کردیم محیطی امن را برای شهروندان فراهم آوریم.

وی استفاده از نگهبانان محله و مشارکت شوراهای معتمد پلیس را از دیگر راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت در این شهرستان عنوان کرد و گفت: همدلی و مشارکت خوب دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تأثیر بسزایی در کاهش جرایم داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس شهرستان اقدامات پیشگیرانه انتظامی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم بر مبنای همکاری و تعامل با مردم بوده و در اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، آموزش‌ها و هشدارهای پلیسی نیز به صورت مستمر برای شهروندان انجام شده است.