۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور زندگی می‌کنند

هادی ایازی ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش تاثیر رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همدان اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی دارای اهمیت بالایی است و متاسفانه 20 سال در این حوزه دچار عقب‌ماندگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش کار ارزشمندی بوده و برای مسائل انتخاباتی نیست، گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت سالانه 700 هزار نفر به دلیل مشکلات مربوط به بیماری‌ها فقیر می‌شدند ولی در حال حاضر بهبود یافته است.

ایازی با بیان اینکه کسی که دچار فقر می‌شود با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند، تصریح کرد: فقر و بیکاری در آسیب‌های اجتماعی موثر بوده و ریشه بسیاری از مسائل و آسیب‌ها در این دو عامل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات در کشور با مشکل مواجه شده و درگیر بیکاری می‌شوند، عنوان کرد: 11 میلیون حاشیه‌نشین و یک میلیون و 350 هزار نفر معتاد در کشور داریم ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه ریشه آسیب‌های اجتماعی در نبود رونق اقتصادی است، عنوان کرد: بسیاری از مسائل و پدیده‌هایی همچون اعتیاد، حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی به مسائل اقتصادی برمی‌گردد که شرط آن این است رونق اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پرداختن مجموعه‌های اقتصادی به مسائل آسیب‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: امیدواریم این وضعیت مستمر باشد تا بتوان راهکار مناسبی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این زمینه دست پیدا کرد.

به گزارش تسنیم؛ بیانیه اختتامیه همایش تاثیر رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همدان نیز توسط رئیس مرکز پژوهش و آموزش اتاق بازرگانی ایران قرائت شد.