انتقاد شدید و تند یک استقلالی به وزارت ورزش

 عبدالرضا موسوی عضو پیشین هیئت مدیره استقلال در خصوص شرایط این روزهای آبی‌پوشان گفت: من به عنوان یک طرفدار اخبار باشگاه را دنبال می‌کنم و خیلی نگران هستم. اتفاقات ناخوشایندی برای تیم در این مدت افتاد، جام حذفی را از دست دادند و این شانس را داشتند که در لیگ قهرمانان آسیا به مراحل بالاتری بروند. اگر مدیریت باشگاه از کادرفنی حمایت بیشتری می‌کرد می‌توانستیم یک نیمه‌نهایی ایرانی در آسیا داشته باشیم.

وی ادامه داد: از قبل تمام هشدارها به  آقایانی که این تیم مدیریتی را انتخاب کرده بودند داده شد. متاسفانه عده‌ای چشم‌شان را روی حقایق می‌بندند یا هدف این است که استقلال ضربه بخورد یا استقلال برای‌شان کلا مهم نیست و با تضعیف این تیم می‌خواهند به اهداف دیگری برسند. با هر نیتی که پشت این قضیه است به استقلال لطمه زدند، این اتفاقات سال‌هاست که می‌افتد. این باشگاه هیئت مدیره‌ای دارد که اصلا روابط خوبی با هم ندارند و تخصص این کار را هم ندارند. این باشگاه باید هیئت مدیره فعالی داشته باشد، دنبال منابع مالی باشد و مشاوره‌های فوتبالی هم می‌توانند بگیرند که در حوزه مدیریتی و جذب مربی و بازیکن به خوبی عمل کنند. آن کسی که این هیئت مدیره را انتخاب می‌کند هدفمند این کار را انجام می‌دهد. من شنیدم که یکی از معاونت‌های وزارت ورزش  دخالت می‌کند.

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش هدفمند دخالت می‌کند؟ تصریح کرد: این حس در بین مردم هست، من خودم در زمانی که در هیئت مدیره بودم این حس به من دست داد که در واقع اراده‌ای نیست که استقلال به موفقیت برسد. بخش عمده‌ای از مردم بابت این مسائل ناراحت هستند. دیشب بازی پرسپولیس را می‌دیدم واقعا دعا می‌کردم که این تیم پیروز شود، اما این طور نیست که پرسپولیس را تشویق کنم و بخواهم استقلال اذیت شود. 

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا مبالغی که در زمان حضورش در هیئت مدیره به باشگاه کمک کرده، این پول‌ها را پس گرفته است؟ خاطرنشان کرد: خیر، برای دو ماه آن پول‌ها را قرض داده بودم. افراد دیگری هم پول داده بودند ولی آقایان دوست دارند مردم را در مشکلات و سختی قرار دهند.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که مدیریت سعادتمند در استقلال را چگونه بوده است؟ اظهار داشت: زمانی که سعادتمند انتخاب شد، جمله‌ای شنیدم مبنی بر اینکه او کارمند وزارت ورزش است، حرف شنوی دارد و ما می‌توانیم مسائل را کنترل کنیم. زمانی که او آمد خیلی جو رسانه‌ای راه انداخت و پیشکسوتان را همراه کرد ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی برای فصل بعد هم سنگ بنای بدی گذاشته است.

موسوی گفت: این شرایط از روز اول پیش‌بینی می‌شد ولی او حامیانی در اطراف وزیر داشت و حمایت ‌کردند. مسئولیت این مسائل با شخص وزیر است و اینکه بگوییم فلان مدیر و امین من، مدیر را انتخاب کردند درست نیست و قطعا باید پاسخگو باشند. الان پایان دولت است وگرنه باید در مجلس از وزیر ورزش سوال و جواب شود. تمام امکانات را در اختیار  یکی از باشگاه‌ها گذاشتید، امکانات مالی، مربی و بازیکن در اختیارش است و ثبات دارد ولی استقلال هر سال مشکل دارد. الان همه تیم‌ها هیئت مدیره و مربیان‌شان مشخص است و تمرینات‌شان را شروع کردند ولی استقلال کادرفنی‌اش مشخص نیست.

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال یادآور شد: در زمانی که مجیدی به تیم آمد عملکرد قابل دفاعی داشت، چرا با یک مربی که خوب کار می‌کند، چنان رفتاری کردیم؟ اقرار می‌کنم که به مجیدی در آن زمان ظلم کردیم  یک میلیارد و 250 میلیون تومان با او قرارداد بستیم که قرارداد بسیار پایینی بود. تیم‌های رقیب را ببینید که چه هزینه‌هایی انجام می‌دهند. بعد از آن ما یک روز قبل از  فینال به ایتالیا می‌رویم و مذاکره واهی انجام می‌دهیم که همه هم تکذیب کردند و اسناد دروغ نشان دادیم و فقط هدف این بود که با پول باشگاه به یک مسافرت برویم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه را داشته است؟ گفت: خیر من چنین پیشنهادی نداشته‌ام.