گل محمدی:  متولیان تیم پاسخ غیبت بازیکنان را بدهند!

 یحیی گل‌محمدی به سیم آخر زده است. از اختلافات او با کادر مدیریتی باشگاه همه خبر دارند و خبرنگاران و نزدیکان تیم، بیشتر از باقی هواداران اما حالا دیگر وضعیت به شکلی پیش رفته که یحیی بدون هیچ ملاحظه‌ای از لفظ « پرسپولیس بی‌صاحب» استفاده می‌کند تا شاید با این لغات، شرایط باشگاه و تیم را راحت‌تر توضیح بدهد. دیروز اولین جلسه تمرین پرسپولیس برای فصل بیستم آغاز شد اما تنها ۹۰ دقیقه قبل از شروع تمرین، از خبرنگاران و اصحاب رسانه دعوت شد تا خود را به مجموعه شهید کاظمی برسانند. تقریباً هیچ چیزی سر جای خودش نبود و طبیعی است در چنین شرایطی، یحیی عصبانی‌ترین پرسپولیسی باشد.

شرایط در شروع دوباره تمرینات را چطور می‌بینید؟

خودتان ملاحظه کنید، این وضعیت تیم ماست. تیمی که با ۱۴ امتیاز اختلاف قهرمان لیگ برتر شده و توانسته به عنوان فینالیست لیگ قهرمانان آسیا خودش را معرفی کند. تیمی که قهرمان غرب آسیا شده، این است شرایطش. بعد از آن همه افتخاری که کسب کردیم، اولین تمرین‌مان را می‌بینید که متأسفانه نیمی از بازیکنان اصلاً به ورزشگاه شهید کاظمی نیامده‌اند، نیمی در اردوی تیم ملی هستند و ما مجبوریم با تعداد کمی بازیکن تمرین را آغاز ‌کنیم.

این مسائل به خاطر عدم پرداخت پول بازیکنان است؟

بالاخره مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود. این برای چندمین بار است که قرار بود با بازیکنان تسویه‌حساب کنند اما متأسفانه یک وعده به وعده‌های قبلی باشگاه اضافه شد که به خاطر همین بچه‌ها به تمرین نیامدند. این وضعیت تیمی است که باید برای فصل آینده از الان استارت بزند.

فکر می‌کنید غیبت بازیکنان به خصوص ستاره‌های تیم دلایل دیگری هم دارد؟

من نباید جواب این سؤال را بدهم. آنهایی که متولی تیم هستند باید پاسخگو باشند. باشگاه مدیرعامل و هیئت مدیره دارد. با چنین تیم مدیریتی که داریم، بعد از فینالیست شدن حتی یک نفر به خودش زحمت نداد که به ما خیرمقدم بگوید. انگار که این تیم یتیم است و صاحب ندارد. جواب‌هایی که شما می‌خواهید باید مدیرعامل بدهد نه من که فقط سرمربی پرسپولیس هستم.

ولی به هر حال شما هم حق دارید در این مورد صحبت کنید!

من هم مثل بقیه بچه‌ها مشکلات مالی دارم اما بیشتر بحث من، در مورد این بازیکنان است. نمی‌دانم دیگر چه کار باید می‌کردند که نکردند؟ آنها برای شاد کردن دل هواداران باید چطور فوتبال بازی می‌کردند؟ بازیکنان ما با تمام وجود و غیرت مقابل آن رقبا به میدان رفتند. حریفان ما از هر لحاظ قوی‌تر از پرسپولیس بودند. هم بحث بودجه و هم بحث بازیکن یا امکانات و سایر موارد اما بازیکنان من برای کسب افتخار برای ایران، با تمام وجودشان جنگیدند و بازی کردند. از لحاظ علمی و منطقی هم که حساب کنیم، تیم پرسپولیس و هر تیمی که از ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند، نباید فینالیست می‌شد ولی فقط به خاطر غیرت، شرف و همت بچه‌هاست که این اتفاق بزرگ افتاده ولی این جوابی است که بعد از آن همه افتخارآفرینی برای کشورمان می‌گیرند.

فکر می‌کنید با پرداخت طلب بازیکنان، مشکلات پرسپولیس حل می‌شود؟

موضوع این است که طلب‌ برخی از بازیکنان سرشناس و تأثیرگذار ما از دو سال پیش باقی‌مانده و هنوز کسی فکری برای پرداخت آن نکرده است. هر موقع بحث مطالبات و پرداخت پول به اعضای تیم می‌شود، فوراً می‌گویند باید پول برانکو ایوانکوویچ را بدهیم. در یک کلام بگویم پول برانکو و طلب این مربی که خیلی هم برای پرسپولیس زحمت‌کشیده، به یک دستاویز و بهانه تبدیل شده تا از این طریق، پول بچه‌ها را ندهند.

البته وضعیت بازیکنان هم نامشخص است. فکر می‌کنید آنها که بحث رفتن‌شان جدی است، چه سرنوشتی پیدا می‌کنند؟

من نباید در این خصوص صحبت کنم بلکه مسئولان باشگاه باید درباره مشکلات آنها حرف بزنند.

مثلاً گفته می‌شود محمد انصاری توسط شما از لیست فصل بیستم تیم خارج شده. این موضوع صحت دارد؟

انصاری مصدوم است و تا آخر سال هم به بازی‌های پرسپولیس نمی‌رسد. شرایط به گونه‌ای است که امکان استفاده از او وجود ندارد.

محمد نادری چطور؟ او هم قرار است از پرسپولیس جدا شود؟

ما با نادری چند بار صحبت کردیم و قرار بود به باشگاه برود. حالا اصلاً نمی‌دانم چرا باشگاه پیگیر وضعیت او نیست.

در اولین جلسه تمرین برای آماده‌سازی قبل از شروع فصل، شما به جای آنکه درون زمین باشید، روی نیمکت نشستید. این اتفاق، دلیل خاصی دارد؟

این تمرین ما بیشتر ریکاوری بود. به خاطر همین من روی نیمکت نشسته بودم.

مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه هر بار طوری از شرایط پرسپولیس تعریف می‌کند که انگار همه چیز گل و بلبل است اما حرف‌های شما، مسائل دیگری را نشان می‌دهد!

مدیرعامل باشگاه گفته شرایط گل و بلبل است اما همین حالا می‌بینید که فینالیست آسیا و تیمی که قهرمانی غرب آسیا را به دست ‌آورده، فعلاً با ۸ نفر در حال تمرین است.

در خصوص درخواست فسخ قرارداد شجاع خلیل‌زاده هم صحبت می‌کنید؟

من به عنوان یک مربی می‌گویم شجاع و همه بازیکنان را می‌خواهم. این از من، باید در مورد مهره‌هایی که نیاز دارم، صحبت کنم و نظر بدهم که دادم. بقیه مشکلات باید بین باشگاه و بازیکنان حل شود. فراموش نکنید در این سال‌ها و به خصوص در همین تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا ، شجاع هم ثابت کرده چقدر پرسپولیس را دوست دارد و چندین بار هم به باشگاه رفته اما مشکلش حل نشده است. در هر صورت باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

با این شرایط چه تصمیمی برای آینده‌ خودتان در پرسپولیس می‌گیرد؟

من فعلاً می‌آیم سر تمرین چون غیر از این، کار خاصی نمی‌توانم انجام بدهم. بگذارید این چند روز هم بگذرد و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

برخی از پیشکسوتان مثل علی کریمی هم به مشکلات پرسپولیس واکنش‌های بعضاً تندی نشان دادند. در این مورد چه نظری دارید؟

این مسائل حاشیه‌ای است و بهتر است فقط درباره مسائل تیم صحبت کنیم.