ادعای سرپرست استقلال/ گویا کنعانی زادگان خط و نشان کشیده بود

به بهانه قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر سراغ سرپرست باشگاه استقلال رفتیم و دقایقی با او درخصوص آخرین شرایط این باشگاه هم‌کلام شدیم. گفت‌وگو با احمد مددی را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا از قرعه‌کشی لیگ برتر و مشخص شدن حریفان استقلال شروع کنیم.

برای استقلال بزرگ همه قرعه‌ها یکسان است و برایمان تفاوتی نمی‌کند که هفته اول یا آخر با کدام تیم‌ها بازی کنیم، چون استقلال از ابتدای تمرینات با قصد و نیت و چشم‌انداز قهرمانی کار خود را آغاز کرده و این نقطه آغاز کار ما محسوب شده و از سوی دیگر هیچ مربی‌ای نمی‌آید استقلال را بگیرد تا نایب‌قهرمان کند و وقتی هم که با محمود فکری صحبت کردم، به او گوشزد کردم که هدف استقلال فقط قهرمانی در لیگ برتر و جام‌حذفی است. حضور درخشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را نیز به‌عنوان چشم‌انداز و هدف تعیین کردیم و امیدواریم در فصل تازه رقابت‌ها به این اهداف برسیم.

بااین‌حال نحوه قرعه‌کشی و برگزاری رقابت‌ها در هفته‌های مختلف با تیم‌های مدعی یا غیرمدعی می‌تواند حساس و تعیین‌کننده باشد.

درست است اما درعین اینکه این قرعه‌کشی برای استقلال جالب و قابل‌توجه و تعیین‌کننده است اما اعتقاد دارم که حریفان باید از استقلال بترسند و این نکته‌ای است که باید مدنظر قرار بگیرد، البته تیم‌های پرهوادار دیگر نیز به همین شکل هستند اما استقلال جای خودش را دارد و فکر می‌کنم استقلال محمود فکری در لیگ بیستم بدرخشد و امیدوارم این اتفاق رقم بخورد.

درخصوص آخرین وضعیت برخی بازیکنان مثل علی کریمی یا میلیچ چه خبر؟

ما درحال تلاش هستیم و تمام اقدامات لازم برای حفظ شاکله و انسجام تیم را انجام می‌دهیم، همان‌طور که مطالبات دیاباته را پرداخت کردیم و الان هم بلیت بازگشت برای وی تهیه شده، قرار است این بازیکن به تهران برگردد، درباره سایر بازیکنان نیز اقدامات لازم درحال انجام است تا بتوانیم استقلال را قدرتمند راهی رقابت‌ها کنیم.

درخصوص صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها خبری مبنی‌بر این موضوع منتشر شد که استقلال این مجوز را نگرفته و از رقابت‌های سال آینده لیگ قهرمانان حذف شده است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

تمامی مراحل برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال طبق برنامه زمانی اعلام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و ددلاینی را که سهیل مهدی به‌عنوان مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در فدراسیون فوتبال به ما داد، رعایت کردیم و تمامی موارد خواسته‌شده تعیین‌تکلیف شده و هیچ مشکلی از این حیث نداریم، هرچند برای گرفتن مجوز بیشتر درحال برنامه‌ریزی برای پرداخت بدهی وینفرد شفر هستیم اما در این خصوص هنوز زمان داریم.

چطور بین این همه طلبکار داخلی و خارجی ناگهان مطالبه کنعانی‌زادگان از باشگاه استقلال تا این حد برجسته شد؟

گویا کنعانی‌زادگان در فضای مجازی برای استقلالی‌ها خط‌ونشان کشیده بود و حداقل من این‌طور متوجه شدم اما وقتی با او صحبت کردم، از رفتار گذشتگان بسیار ناراحت بود و گفت در آن سالی که استقلال بود، با او بد تا شده و پولش را ندادند و این درحالی بود که رباط پاره کرده و مشکلات زیادی داشت. در این بین با یک نگاه پدرانه به این بازیکن مثل سایر طلبکاران طلب او را هم تعیین‌تکلیف کردیم و مشکلی هم پیش نیامد. برای این بازیکن آرزوی موفقیت می‌کنم.

درخصوص کادرفنی استقلال و دستیاران فکری انتقادات زیاد است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

فکری هنوز کادرش را به‌صورت کامل و رسمی به باشگاه معرفی نکرده، هرچند به‌زودی درخصوص اعلام این نفرات جلسه‌ای را برگزار کرده و به جمع‌بندی می‌رسیم. بااین‌حال جملگی این عزیزان از پیشکسوتان و مربیان بسیار خوش‌فکر مملکت ما هستند و از نظر فنی امتحان پس‌داده به شمار می‌روند و به تصور من می‌توان به موفقیت فکری و کادرش امیدوار بود.