استقلال امسال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیستم است

«محسن یوسفی» در دهه ۸۰ یکی از بازیکنان ثابت استقلال بود و با آبی‌پوشان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد.

استقلال در شرایطی پا به فصل جدید لیگ برتر گذاشته که نسبت به قبل تغییراتی را در کادر فنی خود داشته و هدایت آبی‌پوشان را محمود فکری بر عهده گرفته است.

یوسفی درباره شرایط استقلال بعد از هفته نخست لیگ بیستم حرف‌های جالبی را بر زبان آورد. در این گفت‌وگو با ما همراه باشید.

فکری گزینه مناسبی برای استقلال بود؟

محمود فکری از خانواده استقلال است و سال‌های زیادی در نقش  بازیکن و کاپیتان در این تیم حضور داشت و به خوبی این تیم را می‌شناسد. به جرات می‌توانم بگویم فکری یکی از متعصب‌ترین استقلالی‌هایی است که می‌شناسم. زمانی که به استقلال رفتم او کاپیتان بود و خاطره‌ای جالب از وی دارم.

چه خاطره‌ای؟

صمد مرفاوی سرمربی استقلال بود و من به همراه بهرام امیری راهی زمین شماره ۲ آزادی شدیم. دقایقی از تمرین گذشته بود که به آنجا رسیدیم، صمد مرفاوی خوشآمد گفت و بعد محمود فکری به عنوان کاپیتان جلو آمد و گفت «به استقلال خوش آمدی. این پیراهنی که را که پوشیده‌ای آرزوی خیلی از بزرگان فوتبال ایران بود و باید با تمام وجود برای استقلال بجنگی. من هم به عنوان کاپیتان وظیفه ‌دارم تلاش کنم تا در سریع‌ترین زمام ممکن با استقلال هماهنگ شوی.»

پنج فصل در استقلال حضور داشتی، درست است؟

بله و هیچ وقت اولین باری را که با پیراهن استقلال به میدان رفتم، فراموش نمی‌کنم. بازی با ملوان بود و با گلی که علی انصاریان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند یک بر صفر برنده شدیم.

نظرت درباره استقلال فعلی چیست؟

استقلال تیم خوبی است. نسبت به فصل گذشته در شاکله تیم کمترین تغییر را داشته و فقط دو بازیکن از جمع آبی‌پوشان جدا شده‌اند. کادر فنی که هدایت استقلال را بر عهده گرفته‌، همگی استقلالی هستند و به نظرم این تیم در لیگ بیستم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

توانایی قهرمان شدن را دارد.

اینکه استقلال قهرمان خواهد شد یا خیر معلوم نیست اما به طور حتم یکی از مدعیان اصلی جام خواهد بود و تا پایان هفته آخر برای رسیدن به این عنوان با ارزش تلاش خواهد کرد.نداند

به نظر من با نفرات و کادر فنی با تجربه‌ای که در این تیم وجود دارد استقلال می‌تواند موفق باشد. و البته یک موضوع دیگر... خط حمله خوب، دفاع مستحکم، دو دروازه بان باتجربه و خط هافبک جنگنده می‌تواند کفه ترازو را به نفع استقلال در لیگ برتر ، جام حذفی و لیگ قهرمانان سنگین‌تر کند. آرزو می‌کنم این کادر جدید سال‌ها بمانند تا استقلال ثبات مدیریتی پیدا کرده و شرایطش روز به روز بهتر شود.

یکی از مشکلات استقلال عدم ثبات در کادری فنی بوده است، این موضوع آسیب‌های زیادی را به این تیم زده است؟

استقلال در دو فصل اخیر مربیان زیادی داشته و این موضوع اصلا برای یک تیم بزرگ مناسب نیست. ثبات می‌تواند نقش مهمی در موفقیت استقلال داشته باشد و امیدوارم در این فصل شاهد اتفاقات تلخ گذشته نباشیم چرا که استقلال ضربه می‌خورد.

علی کریمی و روزبه چشمی از استقلال رفتند، غیبت این دو نفر دردسرساز نخواهد شد؟

به هر حال نمی‌توان منکر تاثیرگذاری این نفرات در ترکیب استقلال شد اما باید در نظر داشت درباره استقلال حرف می‌زنیم؛ تیمی که عنوان پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن را یدک می‌کشد و از این رفتن‌ها زیاد دیده است. من مطمئن هستم استقلال با جدایی کریمی و چشمی ضرر نخواهد کرد و نفرات دیگر جای خالی آنها را پر می‌کننند.

استقلال هنوز مدیرعامل ندارد.

همین اتفاقات است که باعث می‌شود هواداران بدبین شوند. استقلال باید در سریع‌ترین زمان ممکن مدیر خود را بشناسد و فردی بر صندلی مدیریت این تیم بنشیند که بتواند موثر باشد. متاسفانه مدیرانی در استقلال فعالیت داشتند که نه تنها بازدهی لازم را نداشتند بلکه به این تیم لطمه زدند و به عنوان مثال احمد سعادتمند در شرایطی که استقلال می‌توانست قهرمان جام حذفی شود با رفتار غیرحرفه‌ای خود و اختلاف با سرمربی تیم موجب شد جام از دست آبی‌ها خارج شود. او بعد با مطرح کردن نام استراماچونی زمان زیادی را از استقلال گرفت و مدت‌ها با اینکه می‌دانست او به ایران بر نمی‌گردد احساسات هواداران را به بازی گرفت.