جواب اسکوچیچ به منتقدان لیست تیم ملی قبل از بازی با بوسنی

 دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نشست خبری پیش از بازی با بوسنی را در اتاقی تاریک و با حضور مترجمش برگزار کرد و به اظهار نظر درخصوص وضعیت تیم ملی و حریف تیمش پرداخت. او با اشاره به این که بوسنی کیفیت بالایی دارد، گفت که از حریفان سرسخت استقبال می‌کند. سرمربی تیم ملی همچنین توضیح داد که قصد ایجاد تیم ملی متفاوتی را دارد.

* ایده هایم را به بازیکنان معرفی کردم

اسکوچیچ در ابتدای صحبت هایش گفت: اول از همه از طرفداران ایران خیلی تشکر می‌کنم. تیم را به لحاظ تاکتیکی دیروز آماده کردیم و سعی کردم دیروز ایده هایم را به بازیکنان معرفی کنم و همچنین یک جلسه داشتیم. همچنین تست کرونا داشتیم و خوشحالیم که بازیکنان در صحت و سلامت هستند. امروز یک تمرین فعال سازی داریم و  روی شروع مجددها کار میکنیم.

* به دعوت شده ها اعتماد کامل دارم

وی افزود: جو کلی تیم را خیلی مثبت ارزیابی میکنم. بازیکنان آماده بازی هستند و فکر میکنم این بازی یک محک جدی برای ماست. در این بازی چند بازیکن مهم ما غایب هستند ولی به بازیکنانی که به این اردو دعوت کردم اعتماد کامل دارم. ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا یک بازی خوب انجام دهیم.

* بوسنی سطح بالایی دارد

سرمربی کروات در مورد بوسنی توضیح داد: وقتی یک تیم ملی در حدی است که با تیم های سطح اول مثل ایتالیا و هلند مساوی می‌کند یا بازیکنانی چون پیانیچ و ژکو دارد، حتما مطمئنیم که از سطح بالایی برخوردار است. البته نمی دانیم که دقیقا چه بازیکنانی را جلوی ما بازی خواهند داد ولی بازی های قبلی را آنالیز کردیم و میدانیم با چه روشی بازی می‌کنند. اگرچه که فرقی ندارد چه کسانی در زمین باشند و من مطمئنم بازیکنانی که بازی خواهند کرد، تیم خوبی را تشکیل خواهند داد.

* شاید بازیکنان از شرایط آرمانی دور باشند

دراگان اسکوچیچ راجع به وضعیت ملی پوشان عنوان کرد: بازیکنان در شرایط ایده آل هستند اما این که پرواز داشتند و در بازی نزدیک به اردو شرکت کردند، شاید سبب شود از شرایط آرمانی دور باشند اما مطمئنم بازیکنانی که بازی می‌کنند آمادگی جسمانی خوبی خواهند داشت.

* دوست دارم بازیکنان جوان را تست کنم

سرمربی تیم ملی در خصوص هدفش از بازی با بوسنی اظهار داشت: من همیشه در بازی های دوستانه به دنبال تیمی هستم که بتواند بازیکنان من را تحت فشار بگذارد و من از آن ها جواب بگیرم. می‌توانستیم با تیم های ضعیف بازی کنیم و برد راحت به دست بیاوریم اما این هدف من نیست. زمان آن است که ما بعضی بازیکنان و روش بازی را تست کنیم. البته خیلی بازیکنان هستند که از نظر بازی ملی باتجربه هستند و نیازی به آزمایش ندارند، اما بازیکنان جوان تر را دوست دارم تست کنم و ببینم در عمل چطور هستند.

* تیم ملی متفاوتی را می‌سازم

اسکوچیچ افزود: در تیم ملی اوضاع سخت است چون زمان کم و فشرده ای برای ارائه ایده به بازیکنان دارید و به همین خاطر دیروز مجبور بودم به شکلی بهینه بازیکنان را با ایده هایم آشنا کنم. از همان اول که کارم را شروع کردم گفتم می‌خواهم تیم ملی متفاوتی را درست کنم، انرژی مثبت به تیم منتقل کنم و از بازیکنانم توقعات بالایی دارم. این ها بازیکنان تیم ملی ایران هستند و می‌توانند به سطح بالاتر برسند.

* توقعات مردم، انتظارات من است

او در پایان مصاحبه درباره هواداران فوتبال در ایران نیز صحبت جالبی را به زبان آورد: من از توقعات مردم ایران باخبرم و در این انتظارات با آن ها سهیم هستم.