واکنش AFC به شکایت تیم های عربی

کنفدراسیون فوتبال آسیا تأیید کرد پس از تصمیم برای از سرگیری رقابت‌های لیگ قهرمانان در دوحه، طبق مقررات تعیین شده که همه کشورها از آن مطلع شده‌اند، وظایف خود را انجام می‌دهد.

یکی از اعضای کمیته حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سایت «کوره» گفت: همه باید بدانند که AFC با توجه به شرایط دشواری که جهان به دلیل کرونا با آن روبرو است تلاش زیادی برای ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است.

وی ادامه داد: جلسات زیادی قبل از تصمیم گیری برای از سرگیری مسابقات برگزار و قوانین جدید مربوط به ویروس کرونا تصویب شد.

این عضو حقوقی AFC گفت: نمایندگان فدراسیون‌های ملی فوتبال عربستان سعودی، ایران، عراق، امارات، قطر و ازبکستان در جلسه حضور داشتند و این فدراسیون‌ها با قوانین جدید موافقت کردند.

وی افزود: ما کمیته ویژه ای را برای پیگیری و بررسی مسائل اضطراری مربوط به ویروس کرونا تشکیل داده‌ایم و این کمیته در تلاش است تا تمام مشکلاتی را که باشگاه‌ها به دلیل بیماری همه گیر درگیر آن هستند پیگیری کند.

عضو کمیته حقوقی کنفدراسیون آسیا در مورد اعتراض ارسال شده توسط چندین باشگاه در طول مسابقات اظهار داشت: ما انتظار داشتیم که چنین مواردی اتفاق بیفتد؛ بنابراین قوانینی ایجاد کردیم و همه کشورها از این قوانین مطلع شدند.

وی یادآور شد: اما پس از شروع دوباره مرحله گروهی تعداد زیادی شکایت دریافت و طبق قوانین و مقررات با آنها برخورد کردیم. ارائه اعتراض برای هر تیمی امری قانونی است.

این عضو حقوقی AFC افزود: ما با هیچ تیمی از هیچ کشوری اختلاف نداشته و نمایندگانی از همه کشورها داریم. تصمیم برای حذف الهلال از مسابقات مطابق با قوانین است و الهلال مورد بی عدالتی قرار نگرفته است.

وی در پایان گفت: هدف ما موفقیت در مسابقات با همکاری همه فدراسیون‌های ملی آسیا است.

در مسابقات لیگ قهرمانان غرب آسیا الوحده امارات به دلیل ناتوانی در سفر به دلیل آلوده شدن بازیکنانش به کرونا، از این رقابتها خارج شد.

الهلال به دلیل عدم توانایی در ارائه لیست حداقل ۱۳ بازیکن، برای انجام بازی خود مقابل شباب الاهلی دبی از مسابقات کنار رفت.

النصر عربستان هم به بهانه استفاده پرسپولیس از بازیکنان غیر مجاز به کمیته‌های انضباطی و استیناف کنفدراسیون آسیا شکایت کرد ولی هر دو شکایت این تیم سعودی رد شد.