ماجرایی عجیب در فوتبال ایران/ داوران لیگ برتر تست کرونا نمی دهند!

در حالی که 3 هفته از رقابت های لیگ بیستم گذشته اما پیگیری های ما نشان می دهد که داوران قضاوت کننده در مسابقات به غیر از چند نفر که قبل از شروع بازی ها تست کرونا دادند، دیگر هیچ تستی را پشت سر نگذاشته اند.

ماجرای اصلی درباره تست کرونای داوران هزینه انجام آن است. با توجه به بالا بودن هزینه تست‌های کرونا، فدراسیون فوتبال که بدهی های مالی بسیار زیادی دارد، زیر بار پرداخت هزینه تست داوران نمی رود و این مساله را به عهده هیات های فوتبال گذاشته است. از طرف دیگر هیات ها نیز قبول نمی کنند که به صورت منظم و هفتگی از داوران تست بگیرند و نکته عجیب اینکه امسال به غیر از هیات فوتبال استان تهران، هیچ استان دیگری از داوران تست نگرفته است.

هیات فوتبال تهران نیز فقط یک بار قبل از شروع مسابقات از داوران پایتخت تست کرونا گرفت و دیگر این مساله تکرار نشد. سایر هیات های فوتبال هم به داوران اعلام کردند که با هزینه خودشان این تست را بدهند و بعد برای دریافت مبلغش از هیات اقدام کنند که این مساله حتی اگر اجرایی شود، به صورت هفتگی مبلغ انجام تست PCR به داوران داده نمی شود.

از این رو داوران و کمک داوران لیگ برتر ی بدون انجام تست های کرونا وارد مسابقات لیگ برتر می شوند که این مساله خطرات زیادی دارد. در شرایطی که فوتبالیست ها و اعضای تیم های لیگ برتری موظف هستند هر 10 روز یکبار تست کرونا بدهند، داوران مدت ها است تستی ندادند و ممکن است با وجود ناقل بودن وارد زمین شوند.

داو ران که در طول مسابقه با اعضای تیم ها بسیار مراوده دارند، بی تردید اگر ناقل ویروس کرونا باشند، می توانند خطرات زیادی را به فوتبال تحمیل کنند. اتفاقی که جلوگیری از آنها برعهده فدراسیون فوتبال است.

نکته قابل توجه اینکه مسئولان مرکز پزشکی ایفمارک هم از این موضوع باخبر هستند اما هیچ فشاری برای انجام تست داوران وارد نمی آورند. ایفمارک که برای صدور کارت ورود به ورزشگاه همه اعضای تیم ها سخت گیری های زیادی می کند، حالا برای داوران هیچ اقدامی نمی کند و این موضوع نیز در نوع خود عجیب است.