واکنش جالب افشین پیروانی به هجمه ها درباره «خاص» بودن تیم پرسپولیس

این روزها برخی تیم‌ها و مربیان لیگ برتری نسبت به برنامه بازی‌های پرسپولیس و برنامه‌ریزی سازمان لیگ اعتراض دارند. تیم‌هایی که معتقدند پرسپولیس یک تیم «خاص» است که باعث بی‌نظمی مسابقات لیگ برتر شده و...  در همین راستا بد نیست صحبت‌های افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس را بخوانید. 

شما یک تیم خاص هستید؟!

افشین پیروانی: (باخنده) بله، ما یک تیم خاص هستیم چون ۴ سال پی‌درپی پوکر کردیم و قهرمان ایران شدیم. در این ۴ سال ۲ بار توانستیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم و فکر می‌کنم هر تیمی این افتخارات را کسب کند، خاص است!

البته منظور ما اعتراض برخی تیم‌ها به برنامه‌ریزی سازمان لیگ است که به خاطر پرسپولیس...  

متأسفانه به نظر می‌رسد مشابه اتفاقات سال گذشته در حال شکل‌گیری باشد. فصل گذشته آقایان همه بسیج شدند مسابقات لیگ را به بهانه کرونا به تعطیلی بکشانند تا پرسپولیس قهرمان نشود و امسال هم صحبت‌های جدید و عجیبی می‌شنویم. بازی ما با ذوب‌آهن چرا لغو شد؟ شما بگویید؟

تعداد کرونایی‌های تیم ذوب‌آهن زیاد شد. 

آیا مقصر ما بودیم؟ تازه از این مسئله ضرر هم کردیم. ما با انجام این دیدار در موعد مقرر در شرایط مسابقه رسمی قرار گرفته و با آمادگی بیشتری به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رفتیم اما به شکلی عجیب بازی ما با ذوب‌آهن لغو شد. حالا می‌بینیم علیه ما بیانیه هم نوشته‌اند!

منظورتان باشگاه ذوب‌آهن است؟

بله، طبق اعلام سخنگو و مدیر این تیم با ۱۸-۱۷ بازیکن کرونایی مقابل شهرخودرو بازی کردند اما چگونه طبق ادعای خودشان وقتی فقط ۶-۵ بازیکن کرونایی داشتند، بازی‌شان مقابل ما لغو شد؟ دوستان برای این امر تلاش کردند و مصاحبه‌هایشان وجود دارد که می‌خواستند این مسابقه لغو شود. آنها نگران بازیکنان خودشان و پرسپولیس بودند اما وقتی بازی لغو شد، گفتند تیم ما هزینه کرده و مدیر رسانه‌شان هم اعلام کرد با تلاش و پیگیری مدیران ذوب‌آهن چنین اتفاقی رخ داد. 

گفته‌اند پرسپولیسی‌ها باید واکسن جوانمردی بزنند؟

همه ایران متوجه شدند، ذوبی‌ها بازیکن کرونایی به اردوی خود بردند تا بقیه هم مبتلا و بازی با پرسپولیس لغو شود. واکسن جوانمردی را باید خود این باشگاه بزند و با چنین الفاظی از موفق‌ترین تیم باشگاهی ایران درآسیا اسم نبرند. واقعاً شنیدن یا خواندن این بیانیه‌ها و صحبت‌ها تأسف‌آور است. 

شما در برنامه فوتبال برتر از عقب افتادن بازی‌های باشگاهی در اروپا گفتید. توضیح بیشتری می‌دهید؟

الان شما هم می‌دانید هفته ۱۵ لیگ اسپانیاست اما اتلتیکو مادرید ۱۳ بازی انجام داده است. آیا در اسپانیا از اتلتیکو حمایت می‌شود؟ متأسفم برای یکسری افراد که به جای آنکه خودشان را بالا بکشند تلاش می‌کنند پرسپولیس را پایین بکشند. این آقایان هرگز نمی‌توانند پرسپولیس را از نردبان موفقیت به زیر بکشند و هم قد خود کنند. پرسپولیس با کادر فنی بادانش و بازیکنانی جنگنده و فداکار راه موفقیت را پیدا کرده است و تحت‌تأثیر این مسائل حاشیه‌ای قرار نخواهد گرفت. 

استوری‌هایی هم بازیکنان استقلال پس از شکست شما در فینال لیگ قهرمانان آسیا گذاشته بودند که با دستور محمود فکری سرمربی این تیم بلافاصله پاک کردند؟

فقط همین قدر بگویم استوری‌های رقیبان انگیزه بازیکنان پرسپولیس را بیشتر و بیشتر می‌کند. ما نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودیم اما رفتارهایی دیدیم که فقط می‌توان بابت آن تأسف خورد. با این وجود بچه‌های ما دارای انگیزه بیشتری برای ادامه رقابت‌ها شده‌اند. 

تاریخ دربی هم محل اعتراض استقلالی‌ها بود؟

ما بالاخره متوجه نشدیم دوستان چه می‌خواهند؟ یک روز می‌گفتند باید پرسپولیس با ذوب‌آهن و سپاهان بازی کند بعد دربی برگزار شود. حالا هم می‌گویند چرا دربی بلافاصله پس از پایان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزارنشد؟! 

شما در برنامه فوتبال برتر از افرادی اسم بردید که می‌خواهند با آوردن اسم پرسپولیس دنبال فرار از ناکامی خود باشند. منظور شما محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور بود؟

من اسم ‌فرد خاصی را نمی‌آورم اما یک ایرانی هرگز از موفقیت ایران و ایرانی ناراحت و عصبانی نمی‌شود. ما ایرانی هستیم و به خودمان اجازه نمی‌دهیم علیه ایرانی دیگر از عبارات سخیف استفاده کنیم. باشگاه پرسپولیس اهل دشمنی نیست و احترام سرلوحه کارهمه ما بوده است. رسیدن به فینال آسیا آرزوی همه تیم‌هاست و خیلی‌ها هزینه‌های زیادی کردند و نتوانستند به آن برسند. امیدوارم به جای زیر سؤال بردن موفقیت‌های پرسپولیس، این تیم، کادر فنی و بازیکنانش را الگو قرار دهند. 

برخی‌ها نیز پس از شکست شما گفتند بالاخره VAR حق را به حقدارداد. نظری ندارید؟!

هنوز فناوری VAR را از نزدیک ندیده‌اند و علیه پرسپولیس صحبت می‌کنند. بگذریم!