صدرنشین جدید لیگ برتر کدام تیم است؟

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور فردا با برگزاری یک دیدار حساس در آبادان پیگیری خواهد شد و طی آن، صنعت نفت آبادان پذیرای سپاهان اصفهان است.

با توجه به شکستی که روز گذشته استقلال تهران مقابل سایپا متحمل شد، حالا صدر جدول در تیررس دو این دو تیم قرار دارد تا با به دست آوردن سه امتیاز میدان آبادان، خود را به عنوان صدرنشین جدید لیگ برتر معرفی کنند.

سپاهان اصفهان که در این فصل با محرم نویدکیا خوب شروع نکرد و نتایج پر فراز و نشیبی را تجربه کرد، حالا که برای خاموش کردن آتش انتقادات به صدرنشینی لیگ نیاز مبرم دارد و این مهم را در آبادان دست یافتنی دیده است.

از سویی دیگر، زردپوشان اصفهانی ۹ سال است که در آبادان رنگ پیروزی را ندیدند و موفق به پیروزی بر طلایی پوشان آبادان در ورزشگاه پیر تختی نشده‌اند.

سپاهان برای اینکه بتواند طلسم چند ساله کسب امتیاز در آبادان را بشکند، ابتدا باید لایه‌های پر تعداد دفاعی صنعت را بشکند، سپس از سد دروازه‌بان چالاک میزبان عبور کند، ضمن اینکه باید شش دانگ حواس مدافعان این تیم، به مهاجمان فرصت طلب پورموسوی نیز باشد.

در آن سوی میدان نیز، صنعت نفت آبادان میداند که برای تاریخ سازی، تنها به یک پیروزی خانگی نیاز دارد تا با شکست دادن خان هفتم، به سه بازی آینده تمرکز کند تا سرانجام برای نخستین بار عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کند.

قهرمانی در نیم فصل برای آبادانی‌ها بسیار حیثیتی خواهد بود، چرا که انتقادهای پرشمار هواداران نسبت به مدیران این باشگاه در چند سال اخیر، همچنین اعتراض به انتخاب پورموسوی در ابتدای فصل، در این مقطع پاسخگوی ابهامات موجود در سال‌های اخیر خواهد بود و مدیریت باشگاه صنعت نفت می‌تواند با قاطعیت، به ثمر نشستن برنامه‌های خود را به دوستداران این تیم اعلام کند.

نفتی‌ها در این دیدار رضا خالقی‌فر را به دلیل مصدومیت به همراه نخواهند داشت، اما سایر یاران طالب ریکانی، برای کسب هفتمین پیروزی خود در این فصل رویایی آماده و مهیا هستند تا سپاهان را بار دیگر دست خالی روانه اصفهان کنند.

صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۶ روز دوشنبه، در ورزشگاه تختی آبادان با قضاوت سیدرضا مهدوی به مصاف میهمان خود، سپاهان اصفهان خواهد رفت.