پرسپولیس قهرمان نیم فصل را مشخص می‌کند

لیگ برتر ایران به هفته پایانی نیم‌فصل اول خود رسید. جایی که استقلال در صدر جدول قرار گرفته و سپاهان با یک اختلاف امتیاز در رده دوم است. در شرایط طبیعی صنعت نفت آبادان که با صدر ۳ امتیاز فاصله دارد هم می‌توانست شانس قهرمانی نیم‌فصل را داشته باشد اما جدال تیم‌های اول و دوم لیگ برتر در هفته پایانی این فرصت را از صنعت نفت آبادان گرفت و در بهترین حالت می‌توانند بعد از برد ماشین‌سازی قعرنشین به جایگاه دوم لیگ برتر فکر کنند. در این بین به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و تعویق بازی‌های این تیم معادلات تعیین قهرمان کمی پیچیده به نظر می‌رسد. پرسپولیسی‌ها سه بازی باقی‌مانده دارند که در صورت برد در هر سه قطعاً قهرمان نیم‌فصل خواهند شد و این ساده‌ترین معادله برای تعیین قهرمان است. 

صدرنشینی که کمترین شانس را دارد
استقلال به عنوان صدرنشین لیگ برتر باید بالاترین شانس را برای قهرمانی نیم‌فصل داشته باشد اما بازی با سپاهان رده دومی در هفته پایانی به میزبانی اصفهان کار را سخت کرده و شانس این تیم را به حداقل رسانده است. استقلال در اصفهان با یک تساوی هم جایگاهش در جدول حفظ می‌شود اما این نتیجه دلخواه پرسپولیس خواهد بود که با دو برد و یک تساوی هم قهرمان نیم‌فصل شود. استقلال اگر منتظر نتایج پرسپولیس باشد باید قید قهرمانی را بزند و خودش در ابتدا باید بهترین عملکرد را نشان دهد. اختلافات مدیریت با بازیکنان و اعضای هیئت‌مدیره هم باعث می‌شود استقلال از هدف اصلی خود دور شود و این تیم آشفته شانسش کمتر هم باشد. 

آهسته و پیوسته
سپاهان نویدکیا آهسته و پیوسته به جمع مدعیان اضافه شد و حالا مدعی قهرمانی نیم‌فصل بازی‌هاست. محرم که آرامش مثال‌زدنی در کنار زمین دارد با صبر و حوصله مسیر قهرمانی را پیدا کرده و در پیچ آخر فقط باید استقلال را شکست دهد و منتظر شکست پرسپولیس در یکی از سه بازی و یا از دست دادن امتیاز در دو بازی توسط تیم یحیی باشد.

رکوردزنی برای قهرمانی
پرسپولیس برای قهرمانی در نیم‌فصل اول نیاز به برد در سه بازی پیش‌ رو دارد و این یعنی ۵ برد متوالی در لیگ بیستم که تا به حال تیمی آن را ثبت نکرده و خود پرسپولیس هم بیش از دو برد متوالی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود. دو بردی که برابر نمایندگان تبریز رقم خورد و ادامه این روند برابر نمایندگان کرمان و پیکان سختکوش کار آسانی نیست. پرسپولیس در صورت کسب یک شکست در سه بازی می‌تواند باز هم قهرمان شود و به همراه استقلالی که با سپاهان مساوی کرده در صدر قرار گیرد و اگر یک تساوی در سه بازی داشته باشد شانس قهرمانی به تنهایی را دارد یا شانس قهرمانی مشترک با سپاهان برنده برابر استقلال در هفته پایانی را دارد و اگر هم در دو بازی امتیاز از دست دهد به هیچ عنوان قهرمان نیم‌فصل نخواهد شد. 

مهم‌ترین بازی برای تعیین قهرمان نیم‌فصل شاید دیدار پرسپولیس و گل‌گهر در آخرین بازی باقی‌مانده از نیم‌فصل اول باشد. جایی که تیم امیر قلعه‌نویی در سیرجان میزبان پرسپولیس است. تقابلی که اهمیتش از بازی سپاهان و استقلال کمتر نیست و تأثیر مستقیم در تعیین قهرمان نیم‌فصل خواهد داشت که می‌تواند سرنوشت قهرمانی استقلال در نیم‌فصل لیگ برتر را بعد از مدت‌ها کسی رقم بزند که تمامی قهرمانی‌های لیگ برتر استقلال را به دست ‌آورده است.