عادت جدید استقلال!

یکم- رساندن چند توپ به مهدی قایدی یا ارسلان مطهری ، حتی در غیاب دیاباته هم کارساز است و مؤثر! خط آتش سربازان آبی، آنقدر تکنیک و مهارت پا به توپ شدن دارد که یک گل و گاهی دو گل هم به این ترتیب بسازد، ولی در لیگ آسیا چه باید کرد؟ آیا میتوان با همین فکر نداشته، تاکتیک مبتدیانه و نمایش ساده، از عهده حریفان آسیایی برآمد؟ آیا السد قطر هم مثل نساجی قائمشهر است؟ یا الدوحیل را می‌توان نفت مسجدسلیمان فرض کرد؟ استقلال در لیگ برتر، کباده‌کش همه تیم‌هاست ولی آیا قرار است همه حریفان استقلال، هم‌وزن پیکان باشند و به اندازه سایپا، شهرخودرو، ذوبآهن و ماشین‌سازی پرفشار و سریع بازی کنند؟
دوستان استقلال باید به این نکات توجه کنند! دوستان استقلال، فقط کسانی نیستند که دل خوش می‌دارند به صدرنشینی مردان آقای فکری! باید استقلال را در جای خودش دید و از این تیم، بازی‌هایی به اندازه قابلیت تکنیکی یارانش انتظار داشت! مربیان استقلال -و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و فولاد اهواز- باید پاسخگوی انتظارات بالاتری باشند که از آنها می‌رود!
ایرادهای بنی‌اسراییلی را قبول نداریم، اینکه استقلال بازیکنانی دارد مثل مهدی قایدی، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری، گناهی نیست که به خاطرش باید عذرخواهی کرد! ولی حرف اینجاست:
...جناب آقای فکری، علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد! شما باید کاری کنید که مردان تکنیکی استقلال، حالا که دست به هرچه می‌زنند، طلایی می‌شود و راه بردن را خوب یاد گرفته‌اند، بازی‌های بهتری را به نمایش بگذارند! یعنی استقلال نباید به نتایج قضاقورتکی و ا...بختکی دل خوش باشد! استقلال پتانسیل خیلی خیلی بیشتری دارد!

مرض خودکمبینی
دوم- پرسپولیس از نظر بازیکن، مشکلات قبلیاش را همچنان پابرجا میبیند، ولی با اعتماد به‌نفس بازی می‌کند! استقلال، تعداد بردهایش بیشتر است ولی از جانب هواداران خود به اندازه «حریف ویژه» خود، تحت فشار قرار ندارد! چرا؟ به چه دلیل؟
همین حالا، استقلال در حالی که وضعیت بهتری از حریفان اصلی و از اوضاع سالیان قبل خود دارد، باز هم با فشار مضاعفی روبه‌رو است، چرا؟ این عدم اطمینان از کجا ناشی می‌شود؟ این «خودمصون»نبینی چگونه به جان استقلال افتاده است؟ پرسپولیس چرا در قبال دشواری‌ها، قدرت تحملش بیشتر است؟ و استقلال چه چاره جز خودبینی دارد؟ چرا با اولین تکان و نخستین تکانه، صدای همه بلند می‌شود که ترس از به‌هم ریختن اوضاع را دارند؟ چرا مردان استقلال که قدرت تحمل‌شان به اندازه قدرت بازیگریشان نیست، تحمل کمتری دارند؟ چرا مرغ همسایه در تیم استقلال، غاز است؟ چرا در تیم استقلال، مدیران را یک طرف و بازیکنان در طرف دیگر هستند یا می‌بینیم؟ 

غریبگز و آشناگریز
سوم- سپاهان بعد از استقلال در ردیف دوم جدول ردهبندی قرار دارد! سرنوشت این دو تیم که تیپ بازی کردن‌شان نقطه مقابل هم است، شنبه ۲۵ بهمن روشن می‌شود! پیکاری رودررو! نبردی سینه به سینه! بازی بزن‌بهادرانهتر استقلال، مقابل فوتبال گسترده و پرحوصله‌تری که از سپاهان سال ۹۹ سراغش را داریم! 
تکنیک مردان سپاهان، اگر دچار تدابیر «دیر وقتی» مدیران استقلال نشود، (آری استقلال می‌تواند و باید که از تدابیر مدیریتیاش بترسد) فوتبال قشنگی را تقدیم زیباپسندان خواهد کرد!
هر دو تیم، مدافعان خوب و خط دفاعی -تا چه رسد به سازمان دفاعی- پابرجایی ندارند، ولی گل‌های خورده سپاهان دو برابر استقلال است و این خودش یکی از «گرا»های مهم بازی و مهم بالای جدولی‌هاست! راز استقلال در گلری رشید مظاهری است که گل مفت نخورده است! استقلال، یک ویژگی دارد که درباره‌اش می‌گوید، نزده می‌رقصد! بازی من‌تومن و تقابل تک‌به‌تک با سجاد شهباززاده از دیدنی‌های این بازی پرتماشا هست و تماشایی‌تر هم خواهد شد! اما استقلال، چشمش به شدت می‌ترسد از تدابیر داهیانه مدیران خودش که معتقدند باید مصداق این بیت باشند و هستند:
من از بیگانگان هرگز ننالم!
که با من هرچه کرد آن آشنا کرد...  

۱۰ اسفند
شاقول شایعات
درباره آنها که خط می‌خورند و یا خط خورده‌اند، هر روز به تکرار سخنی باز نشر و باز پخش می‌شود! سکه دو نفر را -که در بازار گاوبندی شانسی ندارند- در بازار چه می‌گویندها خط خطی می‌کنند ولی کسی نه رد می‌کند و نه قبول! شاقول هندسه انتخابات، با میزان شایعه‌ها راست و کج را می‌نمایاند! و هیچ‌کس هم نه میگوید «نه» و نه میگوید آری!

کد ۱۵۰ هزار به دلار 
پرسپولیس در یکی از عملیات آیندهنگرانهاش، تیری را به هدف می‌نشاند! مهدی ترابی با قیمتی که معقول می‌نماید، از فوتبال قطر جدا شده و دوباره به تیم سرخپوشان وصل می‌شود! صد البته که در کوتاه‌مدت، پرسپولیس برنده است ولی این سکهها، دو رو دارند! ببینیم تا روی دومش چه نقشی دارد! 
عیسی آلکثیر هم در نیمه اول فروردین ۱۴۰۰ میرسد!