رکورددار صدرنشینی لیگ بیستم در رده نهم!

لیگ برتر به ایستگاه پایانی خود در نیم‌فصل اول بازی‌ها رسید و کار با قهرمانی پرسپولیس پایان یافت. حالا تیم‌ها برای بازی در نیم‌فصل دوم آماده می‌شوند. شوخی جالب هواداران فوتبال و کنایه به صدرنشینی دیگر تیم‌ها در طول نیم‌فصل و صدرنشینی پرسپولیس در پایان نیم‌فصل از اتفاقات جالب این روزهاست اما اگر لیگ برتر بدون وقفه برگزار می‌شد و شاهد بازی‌های عقب‌افتاده نبودیم چه تیمی در طول بازی‌ها صدرنشین لیگ برتر می‌شد؟ 

بیشترین صدرنشینی
گل‌گهر سیرجان با شش هفته حضور در صدر جدول رکورددار بالانشینی در جدول است اما این تیم در پایان نیم‌فصل با رتبه نهم به کارش پایان داد. بعد از گل‌گهر هم استقلال با پنج و پرسپولیس با سه هفته صدرنشینی رکورددار هستند. 

صدرنشینی که برای بقا باید بجنگد
هفته اول بازی‌ها شهر خودرو با یک برد قاطع سه بر صفر به صدر جدول رسید اما در ادامه به سمت رتبه‌های پایینی جدول حرکت کرد و با مشکلات مالی که در این تیم شاهد هستیم در ادامه باید برای بقا بجنگد. صدرنشین هفته اول در پایان نیم‌فصل به رتبه دوازدهم جدول رسید. 

رکورد صدرنشینی‌های متوالی
اسقلال و گل‌گهر هر کدام با چهار هفته صدرنشینی متوالی در لیگ برتر رکورددار هستند و پرسپولیس با سه بار صدرنشینی در هفته‌های متوالی در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. 

صدرنشین‌های خوش‌شانس
سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان هم در لیگ بیستم حضور در صدر جدول را تجربه کردند اما این صدرنشینی‌ها مربوط به پایان هر هفته نمی‌شد و تعویق در بازی‌ها و برگزاری آنها در روزهای مختلف اجازه داد تا این دو تیم هم نامشان در جمع صدرنشینان لیگ برتر دیده شود. 

پرسپولیس ۲ هفته دیر صدرنشین شد
پرسپولیس برای اولین بار بعد از بازی با گل‌گهر صدر جدول را تجربه کرد و این در حالی است که اگر بازی‌ها در زمان مقرر خود دنبال می‌شد، پرسپولیس از هفته سیزدهم به صدر جدول می‌رسید و تا پایان نیم‌فصل این رکورد را حفظ می‌کرد. 

صدرنشین با اقتدار
در لیگ بیستم بیشترین اختلاف بین تیم صدرنشین با تیم دوم از عدد دو تجاوز نکرد. گل‌گهر در هفته‌های دوم و چهارم با دو اختلاف امتیاز از پرسپولیس در صدر جدول قرار داشت و در هفته پایانی نیم‌فصل هم پرسپولیس با دو امتیاز اختلاف از سپاهان به صدر رسید. 

ترتیب صدرنشینی در لیگ برتر در صورتی که بازی‌ها بدون تعویق برگزار می‌شد. 
هفته اول‌: شهر خودرو
هفته دوم‌: گل‌گهر 
هفته سوم‌: گل‌گهر 
هفته چهارم‌: گل‌گهر
هفته پنجم‌: گل‌گهر
هفته ششم‌: استقلال
هفته هفتم‌: گل‌گهر 
هفته هشتم‌: گل‌گهر 
هفته نهم‌: استقلال
هفته دهم‌: استقلال
هفته یازدهم‌: استقلال 
هفته دوازدهم‌: استقلال
هفته سیزدهم‌: پرسپولیس 
هفته چهاردهم‌: پرسپولیس
هفته پانزدهم‌: پرسپولیس

نیم‌فصل اول لیگ برتر با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید که اگر بازی‌هایش هم عقب نمی‌افتاد برای رسیدن به صدر باید تا هفته سیزدهم صبر می‌کرد. پرسپولیس مثل دونده‌های دو ماراتن خیلی نرم و آهسته با ریتم برد و تساوی شروع کرد و از همان ابتدای کار پشت‌ سر گروه پیشتاز حرکت می‌کرد. سرخپوشان تهرانی در طول مسیر ریتم روانی داشتند اما در آخرین هفته‌های نیم‌فصل سرعت خود را افزایش دادند و در روزهایی که گل‌گهر و استقلال درگیر دعواهای مدیریتی و کادر فنی بودند این پرسپولیس بود که صدر را پس گرفت و با اختلاف به استراحتگاه نیم‌فصل رسید. حالا سرنوشت لیگ دست پرسپولیس است که چطور لیگ را ادامه می‌دهد و به دور از حواشی به قهرمانی پنجم می‌رسد یا شاید هم در قدم‌های آخر سپاهان آن دونده سختکوشی باشد که زودتر از بقیه از خط پایان عبور می‌کند. همان‌طور که گل‌گهر و استقلال صدر را از دست دادند پرسپولیس هم می‌تواند پایش بلغزد و جایشگاهش را از دست بدهد پس هیچ تیمی در این مقطع از فصل نباید مغرور شود و هیچ تیمی هم اجازه ناامید شدن ندارد چون تازه نیمه راه هستیم و همه تیم‌ها بار دیگر باید به مصاف هم بروند.