کدام بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی دعوت می شوند؟

فدراسیون فوتبال سوریه اعلام کرد بازی تدارکاتی تیم ملی این کشور با ایران پابرجاست و این بازی در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) برگزار خواهد شد. این دیدار قرار بود پیش از اینها برگزار شود که شیوع ویروس کرونا آنرا به تأخیر انداخت.

در برنامه قبلی قرار بود ایران ۵ فروردین در استادیوم آزادی تهران میزبان هنگ‌کنگ باشد که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد این بازی به خاطر محدودیت کشورها در سفرهای برون‌مرزی برگزار نخواهد شد و قرار است بازی‌های گروه ایران به صورت متمرکز خرداد ماه برگزار شود. حالا تیم ملی به بهانه دیدار دوستانه با سوریه اردوی تدارکاتی را در تعطیلات نوروز برگزار خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال سوریه در خبری که در این‌باره منتشر کرده است به این نکته اشاره کرده سوری‌ها پیش از سفر به تهران برای بازی با ایران ۵ فروردین در منامه با بحرین بازی خواهند کرد و بازی با ایران در استادیوم آزادی تهران دومین بازی آنها در فروردین ماه خواهد بود. لیگ برتر بعد از برگزاری بازی‌های هفته هجدهم به بهانه نیم‌فصل تعطیل خواهد شد و تیم ملی بدون دغدغه می‌تواند اردوی تدارکاتی خود را به بهانه بازی با سوریه برگزار کند. دراگان اسکوچیچ و دستیارانش به‌ویژه وحید هاشمیان مسابقات لیگ برتر را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند تا نفرات مورد نظر خود را به تیم ملی دعوت کنند. در همین راستا شنیدیم ۵ بازیکن پرسپولیس به صورت قطعی در فهرست دراگان اسکوچیچ قرار گرفته و ۳ بازیکن این تیم نیز در لیست انتظار قرار دارند. اگر کنجکاو هستید که بدانید شانس دعوت کدام پرسپولیسی‌ها به تیم ملی بیشتر است گزارش زیر را بخوانید.

حامد لک‌؛ آماده‌ترین دروازه‌بان فعلی ایران

یکی از انتقادات وارده به دراگان اسکوچیچ در لیست‌های قبلی عدم دعوت حامد لک به تیم ملی بوده است. او نه تنها بهترین گلر لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد بلکه در نیم‌فصل اول لیگ برتر نیز در میان همتایان خود بهترین بود. حامد لک در ۱۴ بازی، ۸ کلین‌شیت را از خود به‌جای گذاشته است. دروازه‌بان اول تیم پرسپولیس این فصل به‌جز یک بازی که رادوشویچ موفق به بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان شد، در دیگر مسابقات به میدان رفته است. او در ۱۴ بازی توانست ۸ کلین‌شیت ثبت کند و آمار ۵۷ درصدی را از خود به‌جای بگذارد. او همچنین ۲۶ سیو داشته و ۷۲درصد توپ‌هایی که روانه دروازه‌اش شده را گرفته. لک همچنین در فصل جاری ۸ بار دروازه‌اش را باز شده دیده است. با این آمار خوب حامد لک سرمربی تیم ملی را مجاب کرده که او را دعوت کند. 

محمدحسین کنعانی‌زادگان‌؛ زوج شجاع در تیم ملی

دراگان اسکوچیچ معتقد است زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده بهترین انتخاب برای مرکز خط دفاع تیم ملی است. 

هر چند این مدافع خوزستانی چند بازی اخیر تیمش را به دلیل مصدومیت و محرومیت از دست داده است اما همچنان مورد توجه دراگان اسکوچیچ است و به تیم ملی هم دعوت خواهد شد. نکته قابل توجه در مورد کنعانی‌زادگان این است که مربیان خارجی از جمله‌؛ کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس، دراگان اسکوچیچ و حتی گابریل کالدرون اعتقاد خاصی به سبک بازی او دارند. 

سیامک نعمتی‌؛ بازیکن دومنظوره!

سرمربی تیم ملی به توانایی‌های این یکی هم ایمان دارد. سیامک نعمتی پس از درخشش در لیگ قهرمانان آسیا در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس به تیم ملی دعوت شد. دراگان اسکوچیچ این بازیکن تکنیکی و باهوش را دو منظوره برای پُست‌های دفاع و هافبک راست دعوت می‌کند و از او در هر دو پُست استفاده کرده است. نعمتی در حال حاضر یکی از آماده‌ترین بازیکنان فوتبال ایران محسوب می‌شود.

احمد نوراللهی‌؛ آماده‌ترین هافبک لیگ ایران

اگر همین الان از سرمربی تیم ملی درباره آماده‌ترین هافبک لیگ برتر ایران بپرسید یک جواب خواهد داد: احمد نوراللهی ! شماره ۸ پرسپولیس پس از پشت‌سر گذاشتن کابوس پنالتی فینال لیگ قهرمانان آسیا و موقعیت‌های از دست رفته دربی رفت، پوست انداخته و توانسته است خود را به عنوان ستاره گلزن تیمش معرفی کند. احمد نوراللهی با وجود بازی در پُست هافبک دفاعی تا پایان نیم‌فصل اول ۶ گل حساس برای پرسپولیس به ثمر رساند تا مثل گذشته جای خوبی در لیست تیم ملی برای خودش رزرو کند. اسکوچیچ آنقدر نوراللهی را باور دارد که در ادامه مسابقات انتخابی تیم ملی نیز از او در ترکیب اصلی تیم ایران استفاده کند. 

وحید امیری‌؛ چپ‌پای مورد علاقه اسکوچیچ!

وحید امیری و احسان حاج‌صفی جزو اولین ملی‌پوشانی بودند که مصاحبه کرده و از انتخاب دراگان اسکوچیچ تعریف و تمجید کردند. سرمربی کروات تیم ملی هرگز مصاحبه‌های این دو فوتبالیست چپ پا را فراموش نکرده است. وحید امیری چپ پای مورد علاقه اسکوچیچ است و احسان حاج‌صفی هم کاپیتان تیمش! از این حرف‌ها گذشته وحید امیری در ۳۲ سالگی و به‌رغم بازی در پُست غیرتخصصی بیشتر از همه جوان‌ترهای تیمش می‌دود و می‌جنگد. همین دوندگی بی‌امان و تجربه بالای امیری باعث شده همچنان مورد توجه سرمربی تیم ملی باشد. 

و اما ۳ بازیکن زیر درلیست انتظار اسکوچیچ قرار گرفته و عملکرد آنها در هفته‌های آینده (‌تا پایان هفته هجدهم) خیلی می‌تواند به دعوت آنها به تیم ملی کمک کند.

مهدی شیری‌؛ سورپرایز دوباره اسکو؟!

۱۸ آبان گذشته دو بازیکن جدید جایگزین بازیکنان فولاد در تیم ملی شدند. در پی مثبت اعلام شدن تست کرونا مجتبی نجاریان و ساسان انصاری و براساس اعلام کادر فنی مهدی شیری و علی کریمی برای دیدار مقابل بوسنی و هرزگوین به اردو دعوت شدند. شاید خیلی‌ها از دعوت مهدی شیری شوکه شدند اما یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس از این دعوت دفاع کرد. هرچند شیری پس از بازگشت از اردوی بوسنی دوران سختی را به‌ویژه در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا و پس از آن پشت‌سر گذاشت اما در هفته‌های اخیر دوباره به دوران اوج بازگشته است. او مقابل گل‌گهر سیرجان گل هم زد. ادامه همین روند و نمایش خوب مهدی شیری می‌تواند بار دیگر او را در لیست اسکوچیچ قرار دهد.

کمال کامیابی‌نیا؛ آچار فرانسه موفق!

سرمربی کروات تیم ملی کشورمان علاقه خاصی به بازیکنان چندپسته دارد. کمال کامیابی‌نیا نیز که یک هافبک دفاعی است در هفته‌های گذشته در مرکز خط دفاع پرسپولیس خوش درخشیده و توجه مربیان تیم ملی را به خود جلب کرده است. هافبک ۳۱ ساله پرسپولیس این شانس را دارد که پس از مدت‌ها بار دیگر به پیراهن تیم ملی ایران برسد. این بار اما شاید به‌عنوان یک مدافع!

مهدی ترابی‌؛ شماره ۹ شماره ۹ است؟!

اگر مهدی ترابی همان شماره ۹ پیش از سفر به کشور قطر و بازی در لیگ ستارگان باشد، می‌تواند در لیست دراگان اسکوچیچ قرار بگیرد. این بازیکن دوران سختی را در قطر پشت‌سر گذاشت و بیشتر مصدوم بود تا اینکه در زمین بازی باشد. حالا باید دید پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس، آیا در آمادگی کامل قرار دارد یا نه؟ همه چیز در دو بازی آینده پرسپولیس مشخص خواهد شد. 

توضیح ضروری‌؛ یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیس که توانسته بود توجه دراگان اسکوچیچ را به خود جلب کند مهدی عبدی بود. گفته شد مهاجم جوان پرسپولیس پس از درخشش در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازی با استقلال در لیست تیم ملی قرار گرفته است اما با نیمکت‌نشینی‌های ممتد و توقف روند گلزنی «عبدی» این بازیکن شانس بسیار کمی برای دعوت به تیم ملی خواهد داشت.