پنالتی استقلال مقابل فولاد خوزستان درست بود؟

استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته موفق شد با یک گل از سد فولاد عبور کند. تک گل این دیدار توسط ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید؛ خطایی که بازیکنان فولاد نسبت به رخ دادن آن اعتراض داشتند و محسن فروزان سنگربان فولاد یکی از بزرگترین معترضین به تصمیم داور این دیدار بود.

قضاوت این دیدار برعهده کمیل غلامی ،داور گیلانی بود که به تازگی در لیست داوران بین‌المللی ایران قرار گرفته است؛ تصمیم کمیته داوران برای انتخاب غلامی به‌عنوان داور حساس‌ترین دیدار هفته با انتقادهایی همراه بود، اما بنابر نظر کارشناسان غلامی به خوبی از عهده قضاوت این دیدار برآمد.

نظر کارشناسان داوری درباره پنالتی استقلال مقابل فولاد خوزستان

نوید مظفری: برخورد توپی که قایدی شوت کرد و به دست مدافع فولاد خورد، خطای هند نبود، اما در ریباند، مدافع فولاد پای مطهری را زد و پنالتی درست بود.

نادر جعفری: تصمیم داور در این صحنه کاملاً درست بود. در مجموع هم به نظرم غلامی اشتباه تأثیرگذاری در بازی نداشت.

حیدر سلیمانی: ضربه کاشته به دست باز شده کولیبالی برخورد کرد که داور به درستی خطا هند او را تشخیص داد و اعلام پنالتی کاملاً صحیح بود که حتی بازیکنان فولاد اعتراضی به آن نکردند.

حسین نجاتی: اگر داور در این صحنه هند اعلام کرده باشد که از ظاهر امر اینگونه است، درست تصمیم گرفته چون که بازیکن خط دفاعی فولاد با پریدن به طرف بالا مانع توپ می‌شود. این یعنی دست را جایی می‌برد که قبلاً آنجا قرار نداشته و این به آن معنا است که هند عمد بوده است.