شرایط فولاد در لیگ قهرمانان

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و پیروزی مقابل العین امارات گفت: تیم ما در سال گذشته برنامه‌ای برای رسیدن به قهرمانی و حضور در مسابقات آسیایی نداشت، اما توانست با سختی‌های فراوان و کسب رتبه سوم لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

او ادامه داد: تیم‌هایی مانند العین که از باشگاه‌های بزرگ آسیایی محسوب می‌شوند بازیکنانی دارند که می‌توانند در لحظه‌های حساس مسابقات نتیجه بازی‌ها را تغییر دهند و بازیکنان ما با زحمت و تلاش فراوان توانستند العین را شکست دهند و اولین قدم را محکم بردارند و امیدوارم که در آخرین بازی خودمان نیز با صعود از گروهمان بتوانیم این خوشحالی را ادامه دهیم.

نکونام درباره تیم العین امارات گفت: العینی‌ها تیم بسیار حرفه‌ای هستند و تیم ما توانست بازیکنان کلیدی آن‌ها را کنترل کند و در ادامه روی نقاط ضعف آن‌ها و قوت خودمان گل بزنیم و بازی را در اختیار بگیریم.

او ادامه داد: شاید برای همه تعجب آور باشد که قرارداد زننده گل اول ما (صابر حردانی) تنها ۵۰ میلیون تومان است و زمانی که من به این باشگاه آمدم او حتی قرار داد حرفه‌ای نداشت، اما با پیگیری‌هایی که انجام دادم با او قرار داد حرفه‌ای بستیم و خدا را شکر هر روز نیز در حال پیشرفت  است و به نظر من می‌تواند به تیم ملی ما نیز کمک کند چرا که او ستاره آینده فوتبال کشورمان است.

او افزود: تیم العین در ۱۷ بازی آخر به تمام رقیبان خود گل زده بود و ما توانستیم آن‌ها را کنترل کنیم و موقعیت چندانی به آن‌ها ندهیم و فکر می‌کنم این موضوع نقطه قوت تیم ما در این بازی بود.

نکونام درباره پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد عنوان کرد:سال گذشته و در نیم فصل تیم ما با جذب ۳ یار جدید توانست روند رو به رشدی را شروع کند، اما متاسفانه با یک قرار داد و بی تجربگی یک بازیکن، هم برای خودش و هم برای ما مشکل ایجاد کرد و باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه ما شد و با توجه به حضور فولاد در آسیا و هم گروهی با تیم‌های قدرتمند السد و النصر و بازی با العین انتظار داشتیم که با کمک فدراسیون پنجره ما موقتا باز شود تا بازیکن بگیریم و نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم، اما این اتفاق پیش نیامد و پنجره ما بسته ماند.

او ادامه داد: موسی کولیبالی را برای ۲ بازی نداشتیم و اکنون اگر یکی از مدافعان وسط ما مصدوم شود با توجه به مصدومیت ایوب والی دیگر بازیکنی در این پست نداریم و با مشکل بزرگی رو به رو می‌شویم. با توجه به فاصله کم مسابقات تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا، شرایط بسیار سخت خواهد بود.

نکونام درباره میزبانی عربستانی‌ها عنوان کرد: میزبانی آن‌ها تا بازی با العین عالی بود، اما اکنون زمین تمرینی که در اختیارمان قرار داده‌اند بسیار بد بوده و تمرینات ما را با مشکل مواجه کرده است. از مدیریت تیم درخواست کردیم که نامه خود را برای تغییر زمین تمرین ما به AFC ارائه دهد که تا کنون با آن موافقت نشده است.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در ارتباط با تقابل با تیم السد قطر با سرمربیگری ژاوی هرناندز عنوان کرد: السد در این فصل تنها ۳ تساوی داشته است و سایر مسابقات خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آن‌ها بازیکنان بین المللی زیادی را با سابقه حضور در سطح اول فوتبال اروپا دارند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

او ادامه: تیم فولاد در سخت‌ترین گروه مسابقات یعنی گروه مرگ قرار دارد و امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم و بتوانیم مقابل تیم‌های بزرگ السد و النصر عملکرد خوبی داشته باشیم، چرا که مقابل این ۲ تیم با یک اشتباه همه چیز را از دست خواهیم داد.

نکونام گفت: از تمام همراهان فولاد خصوصا سعید آذری مدیرعامل باشگاه و کادر فنی که همه چیز را برای ما در اینجا فراهم کردند تشکر می‌کنم چرا که کار بسیار سختی است و امیدوار بتوانیم با کسب نتایج مطلوب و خوب نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.