مطهری: پرسپولیس تیم در سایه ندارد/ از مساوی و باخت متنفر هستیم

 حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار تیمش در پنجمین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده امارات اظهار داشت: آرزوی سلامتی می‌کنم برای تمام مردم دنیا که درگیر کرونا هستند، خصوصاً آقای جاسمیان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و اولین کاپیتان تاریخ این باشگاه. تشکر می‌کنم از انرژی هواداران خوب‌مان که همیشه همراه ما بودند. درست است جای آنها در ورزشگاه خالی است اما صعود از گروه‌مان را به آن ها و ملت ایران تقدیم می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه صعود پرسپولیس به مرحله بعد قطعی شده آیا با تیم دوم به مصاف حریفان خود خواهد رفت؟ گفت: ما تیم سایه نداریم. تمام بازیکنان مان برای ما ارزشمند هستند. ما تیم دوم نداریم. دیدید که مقابل گوا با وجود اینکه پنج تغییر در تیم داشتیم اما فوق‌العاده کار کردیم. تمام بچه‌ها برای ما ارزشمند هستند. دیدید که تاکتیک‌های مختلف را مرور می‌کنیم و برای هر بازی طراحی خاصی داریم. همه بچه‌ها فوق العاده تاکتیک پذیر هستند و در قالب کار تیمی به یک وحدت تاکتیکی خوب رسیدیم. هر کسی هم در این قالب قرار می‌گیرد بهترین نمایش را دارد.

مربی پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: پرسپولیس باشگاه بزرگی است. ما همیشه از مساوی و باخت بدمان می‌آید و متنفریم. همیشه مبارزه می‌کنیم تا بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذاریم. بچه‌ها واقعاً جنگجو هستند و در نهایت تعهد کارشان را انجام می‌دهند. ما در بازی با الوحده هم با جدیت به زمین خواهیم رفت. همه بازی‌ها برای ما مهم است و برای هر کدام برنامه ریزی داریم. اتفاقا خیلی مهم است که در این بازی نتیجه بگیریم، چون عادت کردیم به بردن و بزرگ بودن. در خون ماست که برای هر بازی تلاش کنیم و بجنگیم.

مطهری در واکنش به این موضوع که شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند پرسپولیس بازی‌های آسانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان خصوصا مقابل گوا دارد، گفت: در بازی‌های آسیایی بازی راحت نداریم. به قول یک بزرگی، آدم نباید جواب آدم‌های کوچک را بدهد و به حرفشان اهمیت بدهد. تیم‌هایی که در این مسابقات حضور دارند فوق العاده و بهترین‌های کشورشان هستند. گوا هم نهایت تلاشش را کرد. تیم بسیار منسجمی بود و در دو بازی اول هم به مساوی رسید. جلوی پرسپولیس هم نهایت تلاشش را کرد اما قدرت پرسپولیس فوق العاده است. بچه‌های ما علیرغم اینکه کمترین امکانات را دارند همیشه پر تلاش هستند. واقعا باید پای این بچه‌ها را طلا گرفت که آنقدر مبارزه‌گر و پر تلاش هستند. بنابراین اختلاف ۴ گل مقابل گوا نشانگر ضعف حریف نیست. پرسپولیس بزرگ است و بزرگی می‌کند و این نشان از ضعف گوا نیست.

وی در مورد اینکه سرمربی الوحده امارات در نشست خبری گفته است تیمش در بازی رفت با پرسپولیس بازی برابری  انجام داده و حقشان حداقل مساوی بوده است، عنوان کرد: تن کات و بلان مربیان بزرگی هستند و هر دوی این عزیزان به قدرت و بزرگی پرسپولیس اشاره کردند. من به نظر سرمربی الوحده احترام می‌گذارم. پرسپولیس همیشه بزرگی‌اش را نشان داده و در لحظاتی که باید ضربه نهایی را بزنیم، خیلی با تمرکز این کار را انجام دادیم. این نشان از بزرگی پرسپولیس دارد. در بازی رفت خیلی هوشمندانه مقابله الوحده بازی کردیم. آن بازی شروع کار ما در لیگ قهرمانان بود و باید با تمرکز بازی می‌کردیم. بازی اول خیلی مهم است که امتیاز بگیریم که این نیاز به تمرکز دارد، ما هم با تمرکز بسیار کار کردیم و توانستیم سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.