چه کسی جانشین زیدان می شود؟

 شب گذشته ابتدا وبسایت گل اسپانیا ادعا کرد که زین الدین زیدان تصمیم خود برای جدایی از رئال در پایان فصل را گرفته و نظرش تغییر نخواهد کرد. سپس مارکا و آاس به نقل از اوندا سرو گزارش دادند که زیدان پس از بازی برگشت برابر چلسی به بازیکنان رئال اطلاع داده است که در پایان فصل از پست خود کناره گیری می کند و آنها از تصمیم سرمربی خود مطلعند.

به این ترتیب زین الدین زیدان برای دومین بار در سه سال اخیر از سمتش در رئال استعفا خواهد کرد؛ در حالی که هنوز یک سال دیگر با رئال قرارداد دارد. کارنامه او در رئال با 11 و شاید 12(در صورت قهرمانی لالیگا ) جام پایان می یابد و از این حیث پشت سر میگل مونیوز با 14 عنوان قهرمانی قرار خواهد گرفت.

باشگاه رئال مادرید به احترام زین الدین زیدان هنوز با هیچ گزینه ای وارد مذاکره نشده؛ ولی طبق ادعای آاس، از چندی پیش به ماسیمیلیانو آلگری سرمربی سابق میلان و یوونتوس اطلاع داده است که صبر کند و پیشنهادات دیگر خود را بی پاسخ بگذارد.

آلگری از تاتنهام و یوونتوس پیشنهاد دارد و به خصوص احتمال بازگشت او به یووه را در ایتالیا بالا می دانند ولی با این وجود هنوز خبری از امضای قرارداد او با باشگاه تورینی نیست و دلیل آن نیز رئال مادرید است.

مکس آلگری؛ جانشین زیدان در رئال مادرید

آلگری منتظر رئال است و با توجه به درخواست سران باشگاه مادریدی در انتظار پایان فصل و اعلام کناره گیری رسمی زین الدین زیدان است تا رسما با رئال وارد مذاکره شود.

رئال مادرید برای جانشینی زیدان روی رائول گونزالس هم نظر مثبت دارد ولی رائول هیچ تجربه ای در سطح اول مربیگری ندارد و هرچند نتایج خوبی در تیم دوم رئال گرفته ولی برای سپردن هدایت تیم اول باشگاه با او تردیدهایی جدی وجود دارد.

در عوض آلگری با سابقه 5 قهرمانی متوالی با یوونتوس در سری آ و نیز قهرمانی با میلان در این رقابت ها آماده پذیرش چالش بزرگ دیگر است. او دو سال پیش از یوونتوس برکنار شد و ترجیح داده در این مدت به دور از فوتبال باشد ولی اخیرا اعلام کرد که فصل بعد قطعا به نیمکت مربیگری باز خو.اهد گشت.

در حال حاضر برنامه سران رئال این است که آلگری را جانشین زین الدین زیدان کنند و در صورتی که او نتواند پاسخ انتظارات را بدهد، آنگاه رائول گونزالس جایگزین او خواهد شد. اتفاقی مشابقه در ژانویه 2016 رخ داد و زیدان بی تجربه جای رافا بنیتس را گرفت.

طبق این گزارش، افراد نزدیک به مدیریت رئال مادرید با آلگری مذاکرات اولیه را صورت داده اند و پاسخ وی مثبت بوده است. سرمربی ایتالیایی بی تاب نشستن روی نیمکت رئال است و به وی وعده جذب چند بازیکن بزرگ از جمله کیلیان امباپه و تقویت تیم کنونی را داده اند.

گفته می شود رائول از آینتراخت فرانکفورت پیشنهاد دارد و اگر این اتفاق در نهایت رخ بدهد، آلگری برای رسیدن نیمکت رئال بی رقیب خواهد شد.