واکنش معاون باشگاه پرسپولیس به جریمه های AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده شکایت فدراسیون هند بابت انتشار پست اینستاگرامی صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس مبنی بر استفاده از جملات توهین آمیز در توصیف کشور هند تصمیم به جریمه این باشگاه و محرومیت سرخپوشان گرفت.

در رأی کنفدراسیون آسیا، باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر بعد از اتمام پاندمی کرونا محکوم شد.

ابراهیم شکوری درباره این محکومیت گفت: بارها از فدراسیون هند که میزبان بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا بودند عذرخواهی کردیم. هرگونه دلجویی را به کار بستیم و حتی اشتباه کارگزار در این زمینه را نیز با عذر خواهی رسمی اعلام کردیم. پستی بود که واقعا در شأن مردم ایران، باشگاه پرسپولیس و کشوری با پیشینه و تاریخ هند نبود.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس افزود: تمام این جریمه را کارگزار باید پرداخت کند. همان موقع هم نامه زدیم که اشتباهی بزرگ کردید و باید تبعات آن را بپذیریم.

او درباره محرومیت یک جلسه‌ای تماشاگران این تیم از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز تصریح کرد: قبول دارم بدترین لطمه را خوردیم. نباید برند پرسپولیس خدشه دار شود. به کارگزار گفتیم تبعات آن را بپذیرد و با علم بر این موضوع باید اقدام کنند.

شکوری یادآور شد: باید مبلغ مالی وارده بابت محرومیت تیم از حضور هوادار نیز برآورد شده و به کارگزار اعلام کنیم. تمام این ضرر و زیان‌ها را آنها باید متقبل شوند.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: باز هم جا دارد از کشور هند بابت این پست عذرخواهی کنیم. واقعا در جریان انتشار این پست نبودیم و کار عجله‌ای کارگزار باعث این همه مشکل شد. حالا باید طبق قرارداد و نامه‌هایی که داشتیم پول جریمه را بدهند.