برنده دربی قهرمان جام حذفی است/ پدیده می‌تواند استقلال را در کورس نگه دارد

در ادامه مسابقات لیگ برتر تیم استقلال باید دوشنبه ۳۱ خرداد در چارچوب بازی عقب افتاده هفته بیست و یکم به مصاف پدیده برود. بیژن طاهری بازیکن اسبق استقلال در گفت و گو درباره صعود تیم ملی فوتبال به دور بعدی انتخابی جام جهانی، بازی استقلال - پدیده و دیدار یک چهارم نهایی جام حذفی بین تیم‌های سرخابی پایتخت حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

تیم ملی با اقتدار از گروهش صعود کرد. انتظار این صعود را داشتید؟

ما می دانستیم که با این تیم بالا می رویم ولی بازی های تیم ملی در دور رفت منجر شده بود که از رویارویی با عراق و بحرین استرس داشته باشیم. استرس اصلی آنجا ایجاد شد که ما باید هر چهار بازی را می بردیم. این «باید»، فشار روانی تیم را زیاد کرده بود. البته کامبوج و هنگ کنگ که برای ما بازی تدارکاتی بودند ولی موضوع اصلی ما این مسابقات نبود.

پس چه بود؟

کار اصلی تیم ملی ما در دور بعد است. ما در سال‌های پس از انقلاب چندین بار به جام جهانی رفتیم ولی هرگز در جام ملت های آسیا قهرمان نشده ایم به همین خاطر فوتبال ما یک قهرمانی به این مردم بدهکار است که من فکر می‌کنم با این تیم ملی خوبی که در اختیار داریم بهترین فرصت است تا یک قهرمانی در جام ملتها به مردم هدیه شود.

اوضاع سردار آزمون در خط حمله چطور است؟

به طور کلی خط حمله تیم ملی ما فوق العاده است که توانایی عبور از هر دفاعی را دارد. هم سردار و هم طارمی زوج بسیار خوب، با کلاس بالا هستند. آنها در همین چند مسابقه ثابت کردند که در فوتبال اروپا و در کلاس بالاتر توپ می زنند. این دو بازیکن با مربیان بزرگ کار می کنند و بی دلیل توقعمان از آنها بالا نیست. ما در حال حاضر بهترین مهاجمان آسیا را در تیم ملی داریم.

در لحظه آخر بازی مهدی قائدی یک فرصت مناسب را از دست داد! دلیلش چه بود؟

من فکر می کنم اگر توپ روی پای راست قائدی بود گل می کرد. باز هم شکر خدا یک گل جلو بودیم و از دست رفتن این فرصت بیش از این با افسوس همراه نشد.

استقلال باید با پدیده دیدار کند. شرایط این تیم برای این بازی چطور است؟

وقتی لیگ تعطیل می‌شود و این تعطیلی طول می کشد، تیم ها در بازگشت از تعطیلات شرایط آرمانی ندارند. مثلا الان نمی‌دانیم استقلال در این مدت خوب تمرین کرده یا نه! این در حالی است که خود استقلال در همین مدت مشکلات مدیریتی هم داشت که آن هم تاثیرگذار است.

ولی تعطیلی لیگ برای همه یکسان بوده است؟

بله! برای پدیده هم بوده اما استقلال چون توقع زیادی از سوی هوادارانش وجود دارد از این نظر خیلی مهم است که هر سه امتیاز بازی را بگیرد تا در کورس باقی بماند.

جام حذفی و باز هم دربی! نظر شما چیست؟

هر چه دربی بیشتر باشد حساسیت آن کمتر می‌شود. برای همین است که این بازی اینقدر برای مردم مهم شده. قبلا که سالی یک بار بود، بعدش دوبار شد و در طول این سال‌ها کلاً چهار مسابقه جام حذفی داشتیم.

نظرتان درباره برنده دربی چیست؟

با احترام به همه رقبای حاضر در جام حذفی باید بگویم برنده این دربی، قهرمان جام حذفی می شود.