حمایت بی‌سابقه وین رونی از پوگبا

پل پوگبا یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فرانسه در رقابت‌های یورو محسوب می‌شد. با این وجود او نیز نتوانست به سه شیرها در راه رسیدن به مراحل پایانی یورو کمک کند چرا که شاگردان دیدیه دشان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوئیس شکست را پذیرا شده و از دور مسابقات کنار رفتند. 

در همین راستا وین رونی ، اسطوره فوتبال انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد ، برای روزنامه تایمز یادداشتی نوشته که در آن آمده است: "مانند بسیاری از مردم من هم پیش‌بینی می‌کردم که فرانسه قهرمان شود اما آنها به عنوان یک تیم بسیار ناامید کننده ظاهر شدند.

این یک اتفاق بسیار بد برای پل پوگبا بود. تا زمانی که آنها در مسابقات حضور داشتند، او بهترین بهترین بازیکن تورنمنت به شمار می‌آمد. پاس هایی که برای کریم بنزما و کیلیان امباپه ارسال می‌کرد باورنکردنی بود. البته حضور انگولو کانته نیز به او کمک کرد اما من فکر می‌کنم که مهمترین دلیل عملکرد خوب پل، خود او بود."

رونی در ادامه نوشت: "پوگبا عملکرد پررنگ‌تری نسبت به آن چیزی که ما در منچستریونایتد دیده بودیم را ایفا کرد بنابراین می توانست در زمان درست پاس ها را در فضای مناسب برای هم تیمی های خود ارسال کند. به پل موقعیت و زمان مناسب را بدهید، او می‌تواند به هر تیمی آسیب برساند. از طرفی امباپه نیز در کل یورو عملکرد ضعیفی داشت اما در موفقیت پوگبا تاثیر گذار بود. تیم ها تمرکز ویژه ای روی سرعت امباپه داشتند و این موضوع به پل کمک کرد که فضای بیشتری در اختیار داشته باشد. همچنین سرعت امباپه به او اجازه می داد که پاس‌هایی که در آنها تبحر دارد را ارسال کند.

در منچستر یونایتد نیز اگر مارکوس راشفورد بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و در استفاده از فضاها مانند امباپه عمل کند، شما می توانید ببینید که پل حتی عملکرد بهتری نسبت به آن چیزی که برای تیم ملی کشورش داشت را در منچستر یونایتد ارائه می دهد."