لغو دقیقه نودی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰؟

بازی‌های المپیک 2020 با وجود مخالفت‌ مردم ژاپن به خاطر نگرانی از شیوع موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور، قرار است در تاریخ 23 جولای (اول مرداد) به میزبانی شهر توکیو آغاز شود. در حالی که هنوز این مسابقات آغاز نشده، تست کرونای 71 نفر (ورزشکار و غیرورزشکار) مرتبط با بازی‌های المپیک مثبت بوده که از این بین تست 4 نفر در دهکده بازی‌ها مثبت شده است.

توشیرو موتو مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020، امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری در پاسخ به این پرسش که «آیا هنوز احتمال لغو بازی‌های المپیک وجود دارد؟»، ضمن رد نکردن این احتمال گفت: با توجه به تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا، نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی خواهد افتاد، بنابراین در صورت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، در این حضوص بحث خواهیم کرد.

وی افزود: ما پیش از این توافق کرده‌ایم که بر اساس وضعیت ویروس کرونا، دوباره مذاکرات پنج جانبه‌ای را تشکیل بدهیم. در این مقطع ممکن است موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یا کاهش پیدا کند، بنابراین به این فکر خواهیم کرد که در صورت بروز چنین شرایطی چکار باید کنیم.

بازی‌های المپیک 2020 در حالی قرار است پس از یک سال تعویق برگزار شود که شهر توکیو همچنان در وضعیت اضطراری کرونا قرار دارد.

انتظار می‌رود در حدود 11 هزار ورزشکار و د‌ه‌ها هزار مسئول و اهالی رسانه در این بازی‌ها حضور داشته باشند.