آغاز رقابت های دوومیدانی کاران ایران در هشتمین روز بازی ها

ایران هشتمین روز بازی های خود را با تیراندازی تپانچه ۲۵ متر سرعت از ساعت ۹:۰۰ به وقت محلی و ۴:۳۰ به وقت تهران آغاز می کند که هانیه رستمیان در خط آتش قرار می گیرد.

این رقابت به دلیل فضای محدود سالن در سه گروه برگزار می شود. رستمیان روز گذشته در تپانچه ۲۵ متر دقت در گروه دوم رقابت کرد که پس از پایان دیدار سه گروه در نهایت با کسب ۲۸۵ امتیاز شانزدهم شد حال با جمع امتیاز در ماده های دقت و سرعت تکلیف وی برای صعود مشخص می شود. رستمیان برای صعود به فینال در جمع هشت نفر اول باید تلاش زیادی کند. فینال این رقابت هم در همین روز برگزار می شود. 

رقابت های دوومیدانی از فردا در ۲ ماده آغاز می شود که احسان حدادی پرتاپ گر دیسک و نایب قهرمان المپیک لندن ساعت ۱۱:۲۰ به وقت محلی و ۶:۵۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می شود که حدادی در گروه دوم با ۱۵ پرتاپ گر دیگر رقابت می کند.

فرزانه فصیحی دومین دوومیدانی کار ایران که سهمیه یونیورسالیتی ( سهمیه جهانی اعطایی به فدراسیون ها) را کسب ساعت ۹:۰۷ دقیقه به وقت محلی و ۳:۴۳ دقیقه صبح به وقت تهران در ماده ۱۰۰ رقابت خود را با هشت دونده دیگر آغاز می کند. اتفاق جالب این ماده برای ایران این است که فصیحی ۵۷ سال بعد از مرحومه سیمین صفامهر دوباره در المپیک توکیو می دود. صفامهر هم در المپیک ۱۹۶۴ ژاپن حضور یافته بود.

فینال A قایقرانی بی ملایی

ملایی که امروز در مرحله نیمه نهایی با پنج نفر دیگر به رقابت پرداخت و با زمان ۷ دقیقه و  ۴۵ ثانیه ششم شد و به فینال B  راه یافت. وی در مرحله نیمه نهایی، قایق های نیوزلند، بریتانیا و اتریش اول تا سوم به فینال Aو بقیه قایق ها به فینال B  راه یافتند. نفراتی که راهی این فینال می شوند، برای تعیین جایگاه به رقابت می پردازند. ملایی فردا در فینال بی ساعت  ٩:٥٠ به وقت محلی و ۵:۲۰ دقیقه صبح به وقت تهران با پنج قایقران پارو می زند. در این مرحله نمایندگانی از کانادا، نیوزیلند، آمریکا و ایرلند رقابت می کنند.

آخرین رقابت هشمین روز بازی به والیبال اختصاص دارد که فردا چهارمین دیدار ایران برابر ایتالیا است که ساعت ۱۹:۴۰ به وقت ژاپن و ۱۵:۱۰ به وقت تهران برگزار می شود.

مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه یک به میدان می‌روند و برزیل، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، تونس و آرژانتین در دوم گروه قرار دارند.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

 این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران   با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.