بیوگرافی لوک دی‌یونگ بازیکن جدید بارسلونا

بارسلونا در ساعات پایانی پنجره نقل و انتقالاتی با اتلتیکو برای بازگشت گریزمان به توافق رسید و بلافاصله مهاجم هلندی سویا را به صورت قرضی خریداری کرد. (گزارشی از نقل و انتقالات فوتبال اروپا در سال 2021 را در اینجا مشاهده کنید)

لوک دی‌یونگ، مهاجم 31 ساله هلندی‌ها از سال 2008 با بازی در گرافشاپ هلند کارش را آغاز کرد و سال بعد در توئنته هلند به درخشش خود ادامه داد. او در توئنته درخشید و به همین دلیل توانست بروسیا مونشن گلادباخ برسد.

در آلمان اما لوک دی یونگ موفق نبود و به همین دلیل دوباره به هلند بازگشت تا درخشان‌ترین روزهای خودش را در پی‌اس‌وی آیندهوون سپری کند. او در 5 سال برای آیندهوون در 159 بازی 94 گل به ثمر رساند و به یکی از مهاجم‌های خوب هلند لقب گرفت.

سال 2019 سویا او را خریداری کرد تا این بازیکن به عنصر اصلی قهرمانی سویا در لیگ اروپا بدل شود. این بازیکن در نیمه نهایی لیگ اروپا در سال 2020 مقابل منچستریونایتد و در فینال این مسابقات مقابل اینترمیلان درخشان ظاهر شد و توانست گل‌ برتری سویا و قهرمانی لوپتگی را به ثمر رساند.

بیوگرافی لوک دی‌یونگ بازیکن جدید بارسلونا

تعداد گلهای لوک دی یونگ بازیکن جدید بارسلونا

این بازیکن در 2 فصل بازی برای سویا توانست در 94 بازی 19 گل به ثمر رساند.

قهرمانی لوک دی‌یونگ با پیراهن سویا در رقابت لیگ اروپا / او به بهترین بازیکن فینال نیز لقب گرفت

دی‌یونگ در پست مهاجم نوک و مرکزی بازی می‌کند و به احتمال فراوان قرار است جانشین «بریت ویت» در ترکیب کومان شود.  او در تیم ملی هلند نیز در سال 2021 برای نارنجی‌پوشان عالی کرد و توانست در 6 بازی 3 گل به ثمر رساند. البته او در یورو 2020 نمایش خوبی نداشت و در زدن گل ناموفق بود. باید دید این بازیکن در بارسلونا چه عملکردی از خودش به جا خواهد گذاشت.