ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

برای بازی تیم ملی ایران با عراق در دوحه اسکوچیچ قصد دارد خط حمله تیم ملی را به حالت قبل برگرداند و با دو مهاجم در منطقه یک سوم دفاعی حریف بازی کند. مهدی طارمی و سردار آزمون . در این صورت تغییراتی در ترکیب تیم ملی به وجود خواهد آمد.

تیم ملی در بازی با عراق همچنان از علیرضا بیرانوند در درون دروازه استفاده خواهد کرد. صالح حردانی در دفاع راست و وحید امیری در دفاع چپ به میدان می‌آیند و دو مدافع میانی هم محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده خواهند بود.

در جلوی خط دفاعی احمد نورالهی در کنار سعید عزت الهی بازی خواهد کرد. در کناره ها هم شاهد بازی علیرضا جهانبخش و علی قلی زاده خواهیم بود و مهدی طارمی و سردار آزمون هم دو مهاجم تیم ملی در بازی با عراق خواهند بود.

از آنجایی که عراق قصد بازی تهاجمی در برابر ایران را دارد تا شکست در منامه را جبران کند اسکوچیچ نیز تصمیم گرفته تیم ملی را با آرایش تهاجمی به میدان بفرستد. همان آرایشی که در بازی قبلی منجر به برد تیم ملی شد.

با این تصمیم این بار هم کریم انصاری فرد مجبور می شود از روی نیمکت شانس حضور خود را در میدان آزمایش کند. نکته این ترکیب به نسبت بازی با سوریه نیمکت نشینی جعفرسلمانی و سامان قدوس در پست پلی میکر است.