واکنش AFC به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان

به دنبال پیروزی تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) در گزارش خود از این بازی نوشت: ایران با پیروزی کلاسیک مقابل ازبکستان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال شد.

جمهوری اسلامی ایران جمعه پس از برتری هیجان انگیز ۹ بر ۸ مقابل ازبکستان حریف آسیایی خود در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه ویلنیوس آرنا، به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی راه یافت.

واکنش AFC به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان

در یک دیدار تماشایی بین ۲ تیم بزرگ آسیا، ایران قهرمان دوازده دوره آسیا با برتری از زمین بیرون آمد تا در مرحله یک چهارم نهایی برابر قزاقستان به میدان برود.

این دیدار تمام آسیایی از همان ابتدا هیجان انگیز آغاز شد و هر ۲ تیم برای مالکیت توپ می‌جنگیدند که ایران در دقیقه اول توسط کاپیتان علی اصغر حسن زاده دروازه حریف را باز کرد و سپس مهدی جاوید در دقیقه ۵ روی پاس فرهاد فخیم برتری ایران را ۲ برابر کرد.

این ۲ تیم آخرین بار در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ با هم بازی کردند که ایران به برتری ۷-۱ دست یافت، اما ازبکستان - که با اولین صعودش به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به لحاظ روحی تقویت شده بود، حاضر نبود پا پس بکشد و در دقیقه نهم توسط حسین الدین نیشونوف یکی از گل‌ها را جبران کرد.

در ادامه گزارش به روند گلزنی‌های ۲ تیم اشاره شده است که گل‌های حسن‌زاده (۲ بار)، جاوید (۲ بار)، احمد‌عباسی (۳ بار)، توکلی، اولاد قباد برای ایران و نیشونوف (۳ بار)، رحمتوف (۳ بار)، روپیِف، همرویف برای ازبکستان در پایان حکم به برتری ۹ بر ۸ ایران و صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی را داد.