علت رفتن مسی از بارسلونا فاش شد

تابستان امسال دوران 21 ساله حضور لیونل مسی در بارسلونا به اتمام رسید و او راهی پی اس جی شد.روز گذشته خوان لاپورتا رئیس بارسلونا در مصاحبه با راک 1 ادعای جالبی در مورد لیونل مسی مطرح کرد. او گفت که دوست داشت مسی اعلام کند حاضر است یک سال رایگان برای بارسلونا بازی کند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد.

لاپورتا پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جدید بارسا و از ماه مارس وعده داده بود که قرارداد مسی را تمدید خواهد کرد اما در حالی که به نظر می رسید همه چیز مهیای نهایی شدن است، باشگاه اعلام کرد که توان مالی برای تمدید مسی را ندارد و در نهایت دو طرف قطع همکاری کردند. لاپورتا در مصاحبه دیروز خود فاش ساخت که لیونل مسی از مدت ها قبل از پی اس جی پیشنهاد خوبی دریافت کرده بود.

علت رفتن مسی از بارسلونا فاش شد

دیاریو اسپورت این مساله را بررسی کرده و نوشته است که لیونل مسی هرگز فرصت طرح چنین خواسته ای را پیدا نکرد.

در گزارش اسپورت آمده است که مسی از روزهای ابتدایی مذاکره با بارسا و زمانی که متوجه شد باید 50 درصد از دستمزدش را برای کمک به بارسا کاهش دهد، درنگ نکرد و بلافاصله آن را پذیرفت. مسی می دانست که بارسلونا برای رعایت فرپلی مالی تحت فشار زیادی قرار دارد و حتی قبول کرد که در فصل 22-2021 تنها 10 میلیون یورو خالص دستمزد دریافت کند و مابقی دستمزد، در سال های بعد به وی پرداخت شود. مسی به هم تیمی هایش نیز گفته بود که هرگز بر سر مسائل مالی با باشگاه وارد بحث نشد و از طرف او هر خواسته بارسا مورد قبول بود.

مسی در مراسم خداحافظی خود نیز تاکید داشت که هرکاری کرد تا بماند ولی نشد.

اسپورت نوشته است که در جلسه نهایی باشگاه با پدر مسی، پیشنهاد تمدید پس گرفته شد و بارسلونا اعلام کرد که دیگر تمایلی برای این کار ندارد. در واقع هرگز فرصتی نصیب مسی نشد تا اعلام کند حاضر است رایگان برای بارسا به میدان برود. خواسته ای که اگر زودتر مطرح می شد، احتمالا مورد قبول نیز قرار می گرفت ولی مساله اینجاست که موضع باشگاه در مورد تمدید با مسی منفی بود و تصمیم نهایی را قبل از جلسه نهایی گرفته بودند.

لاپورتا و معاونانش معتقد بودند برای نجات اقتصادی باشگاه، جدایی مسی امری محتوم است و راه بازگشتی نیز وجود نداشت.