آخرین وضعیت باشگاه‌های لیگ برتری از زبان اولیایی

کاظم اولیایی عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها در خصوص اینکه کدام باشگاههای لیگ برتری این مجوز را دریافت کرده اند، اظهار داشت: ۷ باشگاه درخواست مجوز حرفه‌ای سازی را ارائه کردند که باشگاه مس رفسنجان کار را نیمه کاره رها کرد. برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس هم مجوز حرفه‌ای به صورت مشروط و موقت صادر شده است و آن‌ها ۳ ماه وقت دارند نقص‌های مدارک را تکمیل کنند.

او افزود: در حال حاضر تنها ۳ باشگاه مجوز دارند. باشگاه‌های گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان مجوز دریافت کرده اند. این ۳ باشگاه مدارک خود را تکمیل کرده و مورد راستی آزمایی قرار گرفته اند.

آخرین وضعیت باشگاه‌های لیگ برتری از زبان اولیایی

ما چند نوع مجوز داریم که مجوز ملی و بین المللی در این دسته بندی قرار دارند. در مورد مجوز ملی باید شرایط را بررسی کنیم. در خصوص سایر باشگاه‌های لیگ برتری مغایرت قانونی وجود دارد، زیرا باشگاه‌ها از وزرات ورزش مجوز گرفته اند، اما طبق اساسنامه جدید تمام باشگاه‌ها باید از فدراسیون فوتبال مجوز بگیرند. ضمن اینکه هنوز به سایر باشگاه درباره دریافت مجوز ابلاغیه‌ای صادر نشده، اما به زودی این اتفاق رخ می‌دهد تا تمام باشگاه‌ها مدارک خود را ارائه دهند.