کابوس بزرگ تیم ملی ایتالیا برای جام جهانی 2022

تیم ملی این کشور با ناکامی در کسب پیروزی برابر رقیب سرسخت خود یعنی ایرلند شمالی در آخرین دیدار این مرحله از رقابت‌های انتخابی جام جهانی، از صعود مستقیم بازماند و حالا باید منتظر دور بعدی و پلی‌آف باشد.

ایتالیایی‌ها که روزهای بسیار خوبی با مانچینی تجربه می‌کردند و به قهرمانی یورو نیز دست یافتند، حالا پس از مدتی وارد سیر ناکامی شده‌اند. تیم ملی ایتالیا در چند بازی متوالی و در بدترین زمان، امتیازهای مهمی از دست داد تا سوئیس تیمی باشد که از این گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کند.

شوک بزرگ به تیم ملی ایتالیا

لاجوردی‌پوشان در دیدار پیش از ایرلند برابر سوئیس قرار گرفتند و فرصت داشتند تا با پیروزی برابر این تیم، احتمال صعود خود را تا حد زیادی افزایش دهند. با این حال جورجینیو در دقایق پایانی مسابقه یک پنالتی حساس را از دست داد تا تیم کشورش از پیروزی دور بماند.

کابوس بزرگ تیم ملی ایتالیا برای جام جهانی 2022

عدم کسب پیروزی برابر سوئیس، ایتالیا را در برابر تیم قدرتمند ایرلند شمالی قرار داد. ایرلندی‌ها شاید بهترین تیم گروه خود نباشند اما در خانه خود بسیار بی نقص دفاع کرده‌اند و بازی بی‌نظیر دفاعی خود را یک بار دیگر برابر ایتالیا به نمایش گذاشتند.

روزنامه‌های مختلف ایتالیایی به انتقاد از شرایط پرداخته و دور بعدی مسابقات یعنی پلی‌آف را به کابوس تشبیه کردند. لاگاتزتا دلو اسپورت نوشت: "چه کابوسی! و هنوز هم تمام نشده." توتو اسپورت نوشت: "یک ایتالیای متفاوت می‌خواهیم" و کوریره دلو اسپورت نیز با اشاره به شرایط سخت ایتالیا و طعنه به عملکرد مانچینی از سرنوشت این تیم که در تشبیه، به یک نخ آویزان شده است صحبت کرد.