سجادی: از دبیرکل AFC خواستم از کنار سرخابی ها آسان نگذرند

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از سایت تیراندازی با کمان درباره شایعه حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت می کنید، عنوان کرد: خودتان می گویید شایعه! تا این لحظه این حرف ها شایعه است اما باید کمک کنیم انتخابات به صورت شایسته برگزار شود.

* با صدری و هیات مدیره امور پرسپولیس را جلو می بریم

سجادی در خصوص اینکه آیا اتفاق جدیدی قرار است در باشگاه پرسپولیس رخ دهد ادامه داد: در حال بررسی هستیم. با مشورت سرپرست باشگاه کار را پیش می بریم. هیات مدیره قرار بود هفته گذشته تقویت شود و یکی دو نفر اضافه شوند و یکی دو نفر از هیات مدیره کسر شوند تا شکل هیات مدیره تقویت شود. بعد هیات مدیره به عنوان مرکز مشورتی تصمیم بگیرد تا سرپرستی ادامه پیدا کند یا مدیرعامل جدید معرفی شود. ما با صدری و همکاری هیات مدیره کار پرسپولیس را جلو می بریم و مشکلی وجود ندارد. هر روز با صدری در تماس هستم. دو شب پیش هم در دفتر ما جلسه مفصلی برگزار کردیم. با هماهنگی او کارها را پیش می بریم. پرسپولیس مشکلی ندارد. استقلال هم کار خودش را می کند و هر دو باشگاه مورد حمایت ما هستند.

سجادی: از دبیرکل AFC خواستم از کنار سرخابی ها آسان نگذرند

* در 5 روز مستندات مورد نظر ای اف سی را تهیه کردیم

وزیر ورزش و جوانان افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده بود استانداردها رعایت شده و یکسری مستندات تهیه شود. این کار بسیار سنگین بود و در 5 روز در فدراسیون، باشگاه استقلال، پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم. باید دو تشکر ویژه انجام دهم؛ اول از دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه که کمک زیادی به ما کرد و در این باره حتما توضیح خواهم داد. از دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد هم تشکر می کنم که در یک تلاش هر روزه زحمات زیادی کشید و بحث مالکیت مشترک را حل کردند.

* به من محرمانه گفته بودند وضعیت سرخابی ها بحرانی است

سجادی یادآور شد: دو وزارتخانه عضو مجمع و مالک پرسپولیس و استقلال شدند. این تلاش قرار بود سالها انجام شود. اگر خاطرتان باشد وقتی دولت شروع به کار کرد در روزهای آغازین کار خبر محرمانه ای به من دادند که وضعیت پرسپولیس و استقلال بحرانی است و شرایط خوبی ندارند؛ به خصوص پرسپولیس که به دلیل بدهی هایی که داشت شرایطش خاص بود. این خبر را به عنوان خبر نگران کننده با خودم همراه داشتم اما آن را جلوه نمی دادم و آبروداری کردم. مهلت 3 ماهه ای گرفته شد که به اشتباه در این مهلت عنوان شد ما استانداردها را گرفتیم اما این مهلت 3 ماهه برای حل مشکلات بود. من با فدراسیون فوتبال هماهنگ کردم تا به خواسته های ای اف سی نزدیک شود. نزدیک به 600 صفحه در این 5 روز تهیه و آپلود شد؛ بیشتر از 600 صفحه. این کار واقعا سنگین بود. برای استقلال هم بیشتر از 500 صفحه تهیه شد. من جا دارد از مدیریت استقلال و پرسپولیس تشکر کنم.

* از دبیرکل AFC خواستم از کنار دو تیم مردمی آسان نگذرند

وی افزود: اینکه نگران سرپرستی پرسپولیس هستند باید بگویم که کار به نحو احسن در حال برگزاری است. من باید از صدری و آجورلو تشکر کنم. آن چیزی که از ما می خواستند انجام دادیم اما وزرای اقتصاد و امور خارجه خیلی به من کمک کردند. جامعه ورزش باید قدردان این عزیزان باشند. خارج از هر نتیجه ای باید از این عزیزان تشکر کرد. البته دیروز هم نامه ای آمد. من نامه ای در این روزها برای دبیرکل ای اف سی نوشتم و شرایط را شرح داده بودم. از آنها خواسته بودم از کنار این دو تیم مردمی به آسانی نگذرند.

* خصوصی سازی دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا نبوده است

وزیر ورزش و جوانان درباره موضوع خصوصی سازی سرخابی‌ها، گفت: بحث خصوصی سازی این دو باشگاه خیلی شرط لازم و قطعی نبوده و جز شرط های درجه 2 و 3 بود. پیشنهاد شده بود اگر خصوصی شوند بهتر است. می گویند اگر دولتی باشید الزاماتی که ما می خواهیم را شرایط دولتی نمی پذیرد. پس خصوصی سازی این دو باشگاه پیشنهاد بوده و دستوری کنفدراسیون فوتبال آسیا نبوده است.

* مالکیت مشترک دو باشگاه جدا شد

وی افزود: ما یعنی نظام به خاطر خیر و صلاح این دو باشگاه تصمیم گرفتیم و من هم در اواخر کار به این راه اضافه شدم تا این دو باشگاه به سمت خصوصی سازی بروند. از طرف سازمان خصوصی سازی هم یک نامه خوبی تهیه شد تا در فوریه سال جدید میلادی که نیمه دوم بهمن ماه می شود نامه قطعی داریم و به ای اف سی اعلام کردیم که شرایط واگذاری فراهم می شود. این هم خبر خوبی بود. مالکیت مشترک هم جدا شد که این هم خبر خوبی بود. مدارکی هم که می خواستند ارسال شد که این هم خبر خوبی بود. دیروز هم یک نامه برای دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشتم. از آقای محمدی سفیر ایران در مالزی تشکر می کنم که با هماهنگی او نوشتیم. دیروز جواب این نامه را برای ما ارسال و نکاتی را اعلام کردند. قرار است به زودی جلسه دفاع از مدارک را به ما خبر دهند. در این نامه روزنه امیدی هست و برای اولین بار این موضوع را اعلام می کنم. در این نامه آمده که ادله هایی که من عنوان کرد در جلسه حضوری همه آنها قابل طرح است. این خبر خوبی است.

* تکالیف سرخابی ها از سال 2016 از ایران خواسته شده و برای ماه های اخیر نیست

سجادی با بیان اینکه حسن نیت ما به کنفدراسیون آسیا نشان داده شده، تصریح کرد: فکر می کنم ما چون حسن نیت خود را به ای اف سی نشان دادیم و آنها هم همین استانداردها را می خواهند. ما با کسی دعوا نداریم. ان شالله خبرهای خوبی در پیش باشد. ما تلاش خودمان را انجام می دهیم. باز هم یادآوری می کنم این تکالیف از سال 2016  از ما خواسته شده و برای ماه های اخیر نیست. برخی نمی دانم چرا می گفتند در دولت جدید کم کاری شده و اقدامی صورت نگرفته است! خیر این تکالیف برای سال 2016 است.

* در آزادی تیر دروازه رزرو نداریم!

وی خاطرنشان کرد: باید اشاره کنم که ای اف سی اجباری برای ما ندارد. آنها می گویند هر کسی می خواهد حرفه ای شود داوطلبانه اعلام کند. حالا که برخی از باشگاه های ما داوطلب حرفه ای شدن هستند باید استانداردها را رعایت کنند. به عنوان مثال یک بار در استادیوم آزادی گفته بودند تیر دروازه کجاست؟ بعد گفته بودن تیر دروازه رزرو کجاست؟ خب ما در استادیوم آزادی تیر دروزه رزرو نداریم! باید این مسائل پیش بینی می شد.

* یکسری در فضای مجازی امید مردم را ضعیف می کنند

وزیر ورزش تاکید کرد: یا خیلی از اسناد و مستندات مالکیت باید زحمت کشیده می شد و تهیه و ارسال می شد. همه این اتفاقات را با افتخار می گویم. مردم به وزارت خانه، فدراسیون فوتبال و این دو باشگاه اعتماد کنند. همه این اتفاقات در 5 روز انجام شد. با یک کار شبانه روزی این کارها انجام شد. با صدری و آجورلو صحبت کنید تا ببینید در این 5 روز چه گذشت تا خیال مردم راحت شد. یکسری در فضای مجازی همیشه زرد صحبت می کنند و سعی می کنند که امید را در مردم ضعیف کنند. ورزش همیشه انرژی مثبت و شادابی است. ورزش همیشه لذت بردن است و باید حال ما در ورزش خوب شود. چرا با اخبار منفی سعی می کنند حال مردم بد شود؟