فراخوان فدراسیون فوتبال برای VAR

یکی از چالش‌های جدی فوتبال ایران در عرصه ملی و باشگاهی، موضوع عدم استفاده از کمک داور ویدئویی است؛ اتفاقی که قرار بود از سوی فدراسیون فوتبال رخ بدهد و حتی به صورت آفلاین و آزمایشی تجهیزات آن وارد ایران شد اما حواشی شکل گرفته درباره شرکت ارائه‌کننده خدمات و عدم امکان بهره‌برداری آنلاین باعث شد تا این مسئله به چالش جنجالی برای مسئولان فوتبال ایران بدل شود.

در آستانه دو بازی حساس تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و امارات و میزبانی از عراق در ورزشگاه آزادی، مجددا بحث استفاده از کمک داور ویدئویی مطرح شده است؛ در این‌باره گویا قرار است این‌بار مصاف ایران-عراق بدون حضور VAR برگزار شود و این مسئله به اطلاع فیف هم رسیده است.

فراخوان فدراسیون فوتبال برای VAR

با این‌حال فدراسیون فوتبال تصمیماتی را درباره ورود و استفاده از تجهیزات داوران ویدئویی گرفته است؛ حسین شریفی در حاشیه جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال توضیح داد: بحث VAR بررسی شد و به زودی فراخوان شرکت‌های واجد شرایط را منتشر خواهیم کرد؛ نکته قابل توجه درباره این مساله این است که VAR یکی از نیازهای داوری است و رییس فدراسیون فوتبال روی این مساله تاکید دارد.

شریفی با اعلام تغییر پروتکل‌های فیفا درباره استفاده از VAR گفت: فیفا هم تقریبا حدود 2 ماه پیش شرایط را تغییر داد و از همه کشورها در هر جای جهان که فکر می‌کنند می‌توانند کمک داور ویدئویی را توسعه بدهند درخواست کرد که اعلام کنند که تست‌ها را پاس کنند و اگر در این مدت شرکتی هم از بین شرکت‌های ایرانی بتواند چنین اتفاقی را رقم بزند مایه افتخار است و در اولویت به شمار می‌آید. درباره شرکت‌های خارجی هم در فراخوان تکلیفش مشخص می‌شود.